יהורם גאון תוקף: "תחרות היסטרית מי מביא יותר"

הזמר האגדי תוקף את התקשורת על מה שהוא מכנה כהיסטריה מוגזמת: "הכתבים החרוצים שלנו כמו דוחפים האחד את השני במירוץ אימתני על מי יגיע ראשון לבשר לעם עליו גסיסתו המוחלטת של הרעיון הציוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/23 22:24 כה באב התשפג

יהורם גאון תוקף: "תחרות היסטרית מי מביא יותר"
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הזמר יהורם גאון הפך ברבות השנים לאחד מן הסמלים הגדולים של מדינת ישראל, כזה שסיפק אין ספור נכסי צאן ברזל לתרבות הישראלית. בתקופה האחרונה הוא מרבה להתבטא גם על המצב במדינה והקרע הגדל בעם. בפוסט שהעלה לרשתות שיתף את עוקביו במחשבות שלו על התקשורת, וסיפר כי הוא מכור אליה אך לאחרונה לא רוצה לצפות בה.

"מזל שעוד אפשר לנשום, כי עוד מעט יבשרו לנו בחדשות שגם החמצן נוטש לדובאי"

גאון פתח: "גילוי נאות: אני לא יכול בלי חדשות, זה טבע שני אצלי עוד מן הימים שחדשות היו חדשות ושמהן למדתי מה באמת קורה. היום החדשות והפרשנויות הן רק אוסף של איומים צבאיים מבהילים עד אימה, מפולת כלכלית וקטסטרופה משפטית, להק עורבים שדואה מעלינו בצריחות רע רע רע, הכול רע. מזל שעוד אפשר לנשום, כי עוד מעט יבשרו לנו בחדשות שגם החמצן נוטש לדובאי".

שוק בדובאי

שוק בדובאי | צילום: shutterstock

לדבריו, יש היום תחרות היסטרית של כתבים שונים - "בעיקר הצבאיים" - מי מביא חדשות יותר נוראיות לעם בציון. "החיזבאללה מחמש כבר ציוד התקפי המעיד על יציאה מיידית לקרב, וזה הולך לקרות מיד. עוד זה מדבר וזה בא, ובערוץ המתחרה מודיע הכתב הצבאי שבחיל האוויר עוד כמה מאות טייסים הודיעו שלא יגיעו לאימונים, כמה טייסים יש לנו בכלל אם כל יום נוטשים כמה מאות?".

והוא ממשיך: "הכתבים הכלכליים מבשרים שהכלכלה צונחת אל מעמקי המעמקים, בבתי החולים אין רופאים כולם בדרך החוצה, גם החולים בלבן נוטשים בשיירה עם אינפוזיות ביד לבתי חולים בניקרגואה. הכתבים החרוצים שלנו כמו דוחפים האחד את השני במירוץ אימתני על מי יגיע ראשון לבשר לעם את גסיסתו המוחלטת של הרעיון הציוני".

מחאה נגד הרפורמה

מחאה נגד הרפורמה | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מה שקורה לנו היום זה בדיוק ההיפך מיום הכיפורים

"וכשאתה שומע פעם אתה נבהל ורוטט, בפעם השנייה רק רוטט, בפעם העשירית ששמעת שאין צה"ל ואין כסף ואין רופאים ואין הייטק ולא נותר כבר כלום בארץ ובשדה התעופה מכבים את האור, אז אתה עובר בשלווה סטואית לתחנה אחרת כדי לראות סרט שיזכיר לך שהארץ עוד עומדת במקום שעמדה לפני החדשות. זה גודש של קריסה ומפולת וצניחה ומעידה בכל שטח משטחי חיינו, עד שזה מפסיק להיות אמין ונשמע, סליחה על הביטוי, מגמתי".

"והלוואי שלא יקרה לנו חלילה סיפור הזאב זאב ומשהו אמיתי ירד לנו על הראש וזה יתפוס אותנו לא מוכנים, כי נחשוב שזה רק חדשות ונמשיך לישון. במלחמת יום הכיפורים לא סיפרו לנו בחדשות מאומה, המודיעין לא דיווח דבר והייתה דממה ואיש לא ידע כלום, גם בצבא מסתבר לא ידעו הרבה והיינו שלווים, והופתענו בגלל פחות אינפורמציה. אוי כמה שהופתענו. מה שקורה לנו היום זה בדיוק ההיפך, נהר של אינפורמציה שגורם לציבור לחדול מלהאמין ולהרגיש כבר מן שלווה של קהות".

יהורם גאון: יש בי מחשבה אפיקורסית ללכת נגד הרוח

גאון סיים: "ויש בי מחשבה אפיקורסית, אם היה אפשר להפסיק להתחרות, ועם עוצמה אולפנית אדירה, שיש להם שם בטלוויזיה, דווקא ללכת נגד הרוח, ונגד תכונות המדיה הדורשות סנסציות, ובצד חדשות אמיתיות באמת, להתחיל כבר לעודד את העם, להרגיע אותו, לתת בו כוחות ואור, ולא לדכא להפחיד את נשמתו ולהאפיל את חייו".