יהורם גאון מתרגש: "פתאום הפכה המליאה להיכל קודש"

יהורם גאון שיתף את נאומו של חבר הכנסת חילי טרופר מעל בימת הכנסת והסביר מדוע התרגש כל כך: "החזיר את כולנו מן המדבר לארץ ישראל 'היפה והנשכחת' והפך את כולנו בדבריו מ'ערב רב' לעם אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/23 22:20 כו בתמוז התשפג

יהורם גאון מתרגש: "פתאום הפכה המליאה להיכל קודש"
יהורם גאון, התרגש מחבר הכנסת טרופר, צילום: Jonathan Shaul/Flash90

הזמר יהורם גאון הפך ברבות השנים לאחד מן הסמלים הגדולים של מדינת ישראל, כזה שסיפק אין ספור נכסי צאן ברזל לתרבות הישראלית, אך בתקופה האחרונה הוא מרבה להתבטא גם על המצב במדינה והקרע הגדל בעם. בפוסט שהעלה לרשתות שיתף את עוקביו בנאום שנשא השבוע חבר הכנסת חילי טרופר.

טרופר החזיר את כולנו מן המדבר לארץ ישראל 'היפה והנשכחת

"הייתי מרותק לטלוויזיה, ביום ההצבעה על קריאה ראשונה של אתם יודעים כבר איזה" הוא כותב, "לא רוצה לפרט, כדי לא להתחיל ויכוח, ולפי שמו של כל נואם ידעתי כבר מה יאמר, עד שנצץ רגע חסד שלא היה שייך להמולה המכוערת, רגע של קדושה, רגע מזוכך וטהור". הוא מתאר את נאומו של טרופר ומוסיף: "פתאום, הפכה המליאה המתלהמת היכל קודש, טרופר החזיר את כולנו מן המדבר לארץ ישראל 'היפה והנשכחת' והפך את כולנו בדבריו מ'ערב רב' לעם אחד" .

חילי טרופר, אחד מהחתומים במכתב

חילי טרופר, גאון ציטט את דבריו. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כאשר הצוות שהה בבית בג'נין, דוד בחר לישון על הרצפה"

בהמשך ציטט את דבריו של חבר הכנסת טרופר שבחר בנאומו לא לדבר על פוליטיקה אלא לשתף בביקור הניחומים בביתו של הלוחם דוד יהודה יצחק ז"ל שנפל במבצע בג'נין. "הוריו של דוד סיפרו, שכאשר הצוות שהה בבית בג'נין, דוד בחר לישון על הרצפה ולא על מיטה של דיירי הבית, הם נלחמו באויבים בעוז ובאומץ אך הקפידו לשמור על כבודם וחייהם של מי שאינם מעורבים" ציטט גאון את דבריו של טרופר. גאון הוסיף וציטט עוד מדבריו של טרופר מניחום האבלים בבית משפחת יצחק וסיים: "תודה לחילי טרופר שהרשה לי לקרוא את דבריו".