חן קורן תומכת במסעדנים: "מי שלא צם - בתיאבון"

סערת פתיחת המסעדות בתשעה באב טרם שככה ובלוגרית האוכל חן קורן החליטה להביא זווית חדשה לתופעה שעוררה זעם ציבורי רב: "צריך לכבד את כל הצדדים. זה מסרים של גן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/23 17:24 ט באב התשפג

חן קורן תומכת במסעדנים: "מי שלא צם - בתיאבון"
חן קורן, צילום: Miriam Alster

ביממה האחרונה פרצה סערה ציבורית סביב פתיחת מסעדות ביום תשעה באב. על אף החוק שאוסר על כך, מספר רחב של מסעדנים תל אביביים הודיעו כי החליטו לפתוח את מסעדותיהם ביום הצום. בעוד רבים מהציבור הדתי וגם לא מעט חילונים, יצאו נגד החלטתם, בלוגרית האוכל הדתייה חן קורן, הביעה עמדה שונה לחלוטין.

"שיאכלו במסעדה, לא אכפת לי", פתחה ואמרה בסרטון ששיתפה בחשבון האינסטגרם שלה. "למה זה פוגע בכם שיש חילונים  שלא צמים בתשעה באב? זה בסדר, זה החיים שלהם. יש מלא אנשים וכל אחד רשאי לחיות את חייו איך שנח לו, כל עוד זה לא פוגע באחרים". אמרה והדגישה: "וזה לא פוגע בכם שמסעדות פתוחות בתשעה באב. זה לא".

"צריך לכבד את כל הצדדים. זה מסרים של גן"

עוד המשיכה קורן וטענה: "תמיד יהיו חילונים, והם לא מאמינים באלוקים והם לא מבינם מה זה בית המקדש. צריך לכבד את כל הצדדים. זה מסרים של גן", אמרה בכאב. "אדם החליט לפתוח את המסעדה שלו - לבריאות שיהיה לו. יש מספיק חילונים שיחפשו הערב איפה לאכול וימצאו. פוגע בי? לא. מפריע לי? לא". 

קורן שיתפה מנישואיה לגבר חילוני: "אלון בעלי הוא לא דתי, הוא לא שומר ולא צם ולא מאמין באלוקים - אז אני צריכה לצפות ממנו לצום בתשעה באב כי זו האמונה שלי?", שאלה. "יש לנו הזדמנות להגיד: אני מקבל את זה, אני זורם איתך, אני אוהב אותך. זה הדבר הכי קטן וחשוב שאנחנו יכולים לעשות. מי שצם - צום קל, מי שלא צם - בתיאבון", סיכמה.