בלוגרית האוכל הסרוגה קישרה בין המבצע בעזה לפיגוע בג'רבה - והותקפה

היזמית ובלוגרית האוכל חן קורן שנמצאת בימים אלו בתונסיה, מרגיעה את עוקביה ומבקרת את ההחלטה של הממשלה, "לכמה מכם זה מרגיש מנותק, לי זה מרגיש הפקרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 12:45 יט באייר התשפג

בלוגרית האוכל הסרוגה קישרה בין המבצע בעזה לפיגוע בג'רבה - והותקפה
חן קורן, צילום: Miriam Alster

אתמול (ג') התרחש פיגוע קשה במהלך חגיגות ה"אלגריבה" - חגיגות ל"ג בעומר בבית הכנסת אלגריבה בג'רבה, בו נרצחו בני הדודים בן ואביאל חדד. מי ששוהה בימים אלו בתוניסיה היא בלוגרית האוכל הדתיה חן קורן. קורן, שנמצאת בטיול במדינה הערבית, העלתה סטורי בו הרגיעה את עוקביה ותהתה על מדינות הממשלה בעזה. 

"החלטה בעייתית בעיני, אבל מה אני יודעת?"

"קמתי הבוקר למבול של הודעות", סיפרה הבלוגרית והדגישה, "אז אני אדגיש שוב, אני בסדר ברוך ה', כל הקבוצה שלי בסדר. מלכתחילה קיבלנו החלטה לעזוב את ג'רבה". בנוסף תהתה, "אני לא יודעת למה בארץ החליטו לצאת למבצע הזה כשיש אלפי יהודים וישראלים בארצות ערב. החלטה בעייתית בעיני, אבל מה אני יודעת?". לסיום אמרה היזמית, "כנראה שיש דברים חשובים יותר שאיני מבינה".

בית הכנסת העתיק בג

בית הכנסת העתיק בג'רבה | צילום: Citizen59 WIKIPEDIA CC BY-SA 3.0

"לכמה מכם זה מרגיש מנותק, לי זה מרגיש הפקרות"

בסטורי נוסף שהעלתה לאחר מכן, כתבה קורן שלא מדובר בסתם יהודים בחו"ל. היא סיפרה על מסורת "האלגריבה", מסורת בה יהודים תוניסאים מכל העולם מגיעים להתפלל בבית הכנסת בג'רבה בל"ג בעומר. לגבי פעולת הממשלה היא הוסיפה, "לכמה מכם זה מרגיש מנותק, לי זה מרגיש הפקרות. כבר ששמענו על החיסול בארץ ידענו שיקרה משהו". 

על הסטורי שהעלתה הבלוגרית קיבלה תגובות שונות, ביניהם כאלו שכעסו על ההתעלמות שלה מילדי העוטף. "בכל מקרה לא באתי לריב", כתבה, "ואל תספרו לי על ילדי העוטף, אני ילדת עוטף ואני יודעת מה זה".