הרב אברהם סתיו מבקש: "עם קצת רצון טוב"

ברקע השיח המקוטב שמגיע לשיא ערב ט' באב, מציע הרב אברהם סתיו לשתף ברשתות יותר "ביטויים של טוב, של וויתור, של רכות". הרקע להצעה: ההודעה של השף חיים כהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/23 18:35 ח באב התשפג

הרב אברהם סתיו מבקש: "עם קצת רצון טוב"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

ערב תשעה באב השנה יוצא על אחת התקופות היותר קשות שחוותה מדינת ישראל בשנים האחרונות, כשהקרע בעם בולט במיוחד. ביטוי לכך אפשרת היה לראות בהודעת קבוצת מסעדנים שהודיעו כי יפתחו את מסעדותיהן בערב תשעה באב. מי שהצהיר על כך ובהמשך חזר בו היה השף חיים כהן ובעקבות דבריו ותגובה של חבר הכנסת מתן כהנא, הציע הרב לעוקביו לשתף יותר אנשים עם דעה שונה.

"באופן כללי יותר, נסו לשתף ביטויים של טוב, של וויתור, של רכות. הן מהצד 'שלכם' הן מהצד שמנגד. ופחות דוגמאות של אטימות ורוע מהצד השני. אני יודע שזה הרבה יותר קשה. אבל עם קצת רצון טוב נוכל לאלגוריתם" כותב הרב. את הדברים כתב בתגובה לחבר הכנסת מתן כהנא שבתורו הגיב להודעה המרגשת של השף חיים כהן.

חיים כהן, ריגש רבים. צילום: Flash90

ההודעה של השף והתגובה של חבר הכנסת

כהנא כתב על הודעתו של כהן כי "ממנו תראו וכן תעשו! מדינת ישראל צריכה כעת יותר אנשים כמו השף חיים כהן. אחים אנחנו". כזכור, השף חיים כהן ריגש רבים כאשר הודיע שהוא חוזר בו ויסגור את מסעדותיו ביום החורבן הלאומי. הוא כתב: "לא מתבייש להגיד - טעיתי, אנחנו סוגרים להערב את המסעדה כצעד לקירוב לבבות".