מרגש צעק על מפגינה, התנצל והזמין לקפה ועוגה: "מכה על חטא"

ברוח תשעת הימים, אזרח תומך הרפורמה המשפטית נפגש הבוקר עם מתנגדת לחקיקה, לה צעק בשבוע שעבר מילים קשות: "אני חש בושה וזעזוע מן הדברים שאמרתי, יש מילים שאסור שיאמרו. התנצלתי בפניה עמוקות וקינחנו בקפה ועוגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 22:28 ב באב התשפג

צעק על מפגינה, התנצל והזמין לקפה ועוגה: "מכה על חטא"
הפגנה מול בית השר דיכטר באשקלון, ארכיון | , צילום: Flash90

ביום שישי בשבוע שעבר התקיימה הפגנה נגד הרפורמה המשפטית מול ביתו של השר אבי דיכטר באשקלון. אל הפגנת הנגד נקלע משה אטיאס, תושב העיר, שגולל בחשבון הפייסבוק שלו סיפור אנושי שמצליח לגעת בסוגיית האחדות בעם ישראל שנפגעה בחודשים האחרונים - סיפור לתשעת הימים

"פה כבר לא יכולתי לשתוק"

אטיאס כתב כי בהפגנה מול ביתו של דיכטר, אליה נקלע, מישהו צילם את מתנגדי הרפורמה ואלו תקפו אותו באלימות פיזית ומילולית. "אני מיד באתי לעזרתו", כתב בפוסט ארוך, "על מנת להפריד ולהוציא אותו משם. מיד גם אני ספגתי קללות מבישות, שעדיף שלא אגיד אותן פה, קללות גזעניות וקשות מאוד". אטיאס כתב כי הייתה אישה שצילמה את הכל, "והיא ועוד בחור לא הפסיקו לקלל ולטנף. השיא היה כשהיא אמרה לי 'תלך מפה, זה לא המקום שלך, תחזור למרוקו לשם אתה שייך'. פה כבר לא יכולתי לשתוק ואמרתי לה, 'תחזרי את למקום שלך, לגרמניה לנאצים, את מתאימה להם'. כמובן שהם מיד שיחררו סרטון ערוך של 13 שניות שבהם רואים רק את מה שאני אמרתי".

בהמשך כתב בכאב: "אני מכה על חטא שאפשרתי לעצמי לרדת לרמה שלה ושל עוד כמה אנשים שהיו לידה ועל כך אני מצר, ואם משהו נפגע ממה שאמרתי אז אני מתנצל מראש, כולנו יהודים ועם אחד שחייב ערבות הדדית".

השר אבי דיכטר |

השר אבי דיכטר | צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

"התנצלתי בפניה עמוקות על המקרה וקינחנו בקפה ועוגה"

היום (ה') בפוסט נוסף, חשף משה את הסוף הטוב של הסיפור, וכתב כי אותה מפגינה שהוא צעק לעברה התבררה כקולגה לשעבר שאותה הוא מכיר כבר המון שנים, "אישה ערכית, טובת לב, אשת חינוך ואוהבת את אשקלון".

"במבט לאחור", כתב משה בכאב, "אני חש בושה וזעזוע מן הדברים שאמרתי. לא משנה באיזה קונסטלציה זה קרה. יש מילים שאסור שיאמרו. פשוט אסור!".

הבוקר נפגשו השניים ואטיאס התנצל. "התנצלתי בפניה עמוקות על המקרה וקינחנו בקפה ועוגה. זכותם של מתנגדי ותומכי הרפורמה להשמיע את קולם. אני מתחייב שפעולות אלו לא יחזרו על עצמם על ידי, ואני מגנה בתוקף כל התנהגות כזו משני הצדדים".

אטיאס סיים את הפוסט במסר מאחד: "כולנו צריכים להרגיע את הרוחות, מכל המחנות ומכל הכיוונים. להבין שיש לנו מדינה אחת, ואם השסע הזה בחברה ילך ויעמיק אנחנו נהיה במצב שלא תהיה לנו מדינה לריב בה ולהתווכח, יהדות ושנאה זה לא הולך ביחד, אהבה כן".