יובל דיין נשבר: "זה מכאיב במקומות שלא הכרנו"

הסערה הפוליטית במדינה לא דילגה על הרב שחזר בשאלה יובל דיין שנזכר בציטוט מיוחד מספר הזוהר והודיע: "אנחנו הבעלים האמיתיים של המדינה הזאת שתלויה לנו על הגב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/23 17:50 כז בתמוז התשפג

יובל דיין נשבר: "זה מכאיב במקומות שלא הכרנו"
יובל דיין, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הסערה במדינת ישראל בעקבות התקדמות הרפורמה המשפטית מטלטלת גם את הרב שחזר בשאלה יובל דיין. בפוסט בפייסבוק התייחס דיין למצב הרגיש והביא ציטוט מספר הזוהר: "כשאהבנו, נרדמנו יחד על להב הסכין, וכששנאנו, מיטה של עשרה מטרים הייתה צפופה".

יובל דיין נשבר: "זה מכאיב במקומות שלא הכרנו"

דיין הוסיף: "אני חושב שאין את זה ביותר מדוייק, כי לאן שלא ננסה לברוח עם המבט, החיים האלה שהתרגלנו לחיות עם כל המציאות המורכבת שלנו, הישראליות הזאת שבנינו במו ידינו, פח פח ג'ריקן ג'ריקן, נדמה שכל זה קורס עכשיו לתוך עצמו וזה מכאיב במקומות שלא הכרנו".

יובל דיין סיכם: "אני לא יודע מה איתכם, אבל אני מאמין באמונה שלמה שמדינת ישראל שייכת בדין לכל אלה שקמים בה כל בוקר מחדש ולא מוותרים. היא שייכת לכל הנשים והגברים הפשוטים והחשובים והנפלאים, שמעולם לא יעלה בדעתם לדרוש זכויות יתר והוקרה ציבורית על העובדה שגובים מהם 80 אגורות על השקל מס, או על 50 ימי מילואים בשנה. אלה שחיים בקושי מחודש לחודש, ועובדים קשה מדי, ולא רואים מספיק את הילדים".

ההפגנה בקפלן, הערב

הפגנה בקפלן, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

יובל דיין: "אנחנו הבעלים האמיתיים של המדינה"

"הם, ז'תומרת, אנחנו הבעלים האמיתיים של המדינה הזאת שתלויה לנו על הגב. והאמת? התרגלנו לסחוב. התרגלנו לרצועות החותכות בכתפיים ולמשקל שכל שנה מטפס. עוד קצת. עוד טיפה. לא נורא. כמו באלונקה, זה מתחלק בין כולנו. גורל משותף, אלוהים אחד, אתוס, ציונות. בטח, הרי כולנו באותה סירה, אמר בטח פעם איזה אציל בנופש לעבד קשור למשוט. אז זהו, שלא".