ליובל דיין נמאס: "אני שוקל לעזוב את הכל"

יובל דיין הרגיש שהוא מאוכזב מהמנהיגים של המדינה והחליט שהוא חייב לשתף את מחשבותיו בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, דרך משל על הכלבה האישית שלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/23 16:51 כה באייר התשפג

ליובל דיין נמאס: "אני שוקל לעזוב את הכל"
יובל דיין, צילום: Miriam Alster/FLASH90

יובל דיין הוא יועץ אסטרטגי ותסריטאי ישראלי. בעבר היה נשוי לנועה ירון דיין, השניים חזרו בתשובה והשתייכו לחסידות ברסלב. אחרי שבעה ילדים משותפים השניים נפרדו תוך כדי תהליך יציאה בשאלה של דיין. כיום דיין נשוי בשנית ומנהל אורח חיים חילוני. אתמול (ב') דיין פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא תוקף את מנהיגי הדור, באמצעות משל.

יובל דיין מאוכזב מהמנהיגים: "אנחנו מונהגים על ידי כלבים"

דיין פתח באמירה של החפץ חיים, "פני הדור כפני הכלב". במשל שבחר להעביר הוא דיבר על הכלבה שלו, אנה, שלא אוהבת שקושרים אותה. בכל פעם שהזוג יוצא איתה לטיול, היא רצה קדימה. "ממש כמו החפץ חיים, גם אני מרגיש שאנחנו מונהגים על ידי כלבים", הסביר דיין את המשל, "להקת כשכשנים קולניים רצים לפני השיירה בדילוגים ונביחות מחרישות אוזניים, אין להם מושג לאן הולכים וזה ממש לא קשור אליהם".

יובל דיין

יובל דיין צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

דיין הסביר שאנחנו השיירה שהולכת מאחורי הכלבים, ולא נבהלת משום דבר. "נכון לרגע זה הכלבים עשו עלינו בית הקלפים ובמקום לנבוח לפני השיירה הם התחילו לנבוח על השיירה", הוא כתב, "כמה חודשים זה לקח להם להפוך את המציאות שלנו לנבוחה. זה חלחל לכל מקום. איפה שלא תלך אזרחים טובים מחליפים נביחות. אין יותר דיבורים. לכלבים אין תרבות דיון וגם לא כללי ויכוח".

לסיום, דיין הודה בכנות, "אני שוקל לעזוב את הכל ולהתחיל ללמד אנשים לדבר", כתב, "נראה שאנחנו לא ממש סגורים על מה זה דיבור, כמה הוא מסוכן ואיך משתמשים בו שלא על מנת להרוס, להחריב ולנתוץ. בשיא הרצינות. גם לי לא יזיק רענון".