עמית סגל במתקפה: "התכנון היה שנתניהו ירד מבמת ההיסטוריה"

העיתונאי הסרוג מסביר מהם הכשלים הבולטים במשפט נתניהו, תוקף את הפרקליטות והמשטרה ומשווה למשפט זדורוב: "איך אפשר להסביר את ערמת הכשלים הבלתי נתפסת בתיק שעוד בשלב ההיריון כבר היה ברור שיהיה הדרמטי בתולדות הפוליטיקה הישראלית?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/23 09:31 יא בתמוז התשפג

עמית סגל במתקפה: "התכנון היה שנתניהו ירד מבמת ההיסטוריה"
עמית סגל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

העיתונאי עמית סגל מנתח בטורו ב"ידיעות אחרונות" את המחדלים משפט נתניהו, מסביר כיצד סעיף השוחד חושף את הפרקליטות והמשטרה במערומיה ומשווה בין משפט נתניהו לאחד המשפטים המתוקשרים ביותר בישראל - משפט זדורוב.

"מסתבר שהמשטרה והפרקליטות הן עוד ענף יגע של השירות הציבורי בישראל"

"הודעת השופטים בשבוע שעבר לגבי היעלמות סעיף השוחד מטילה צל כבד על שיקול הדעת של רשויות אכיפת החוק", פתח סגל וכתב. "המסקנות עגומות: מסתבר שהמשטרה והפרקליטות, ממש כמו הביטוח הלאומי ואגף השומה מחוז מרכז, הן עוד ענף יגע של השירות הציבורי בישראל. לא בליגה של השוק הפרטי".

זדורוב לאחר הזיכוי, היום

זדורוב לאחר הזיכוי, היום צילום: David Cohen/Flash90

סגל השווה בין משפט נתניהו למשפט זדורוב: "מילא פרשת זדורוב: השוטר שליקט אמצעים מזירת רצח בבית ספר נידח היה זוטר, ובטח לא יכול היה לדעת שהתיק יהפוך לאירוע לאומי גם 17 שנה אחר כך", הסביר העיתונאי והציף שאלה: "איך אפשר להסביר את ערימת הכשלים הבלתי נתפסת בתיק שעוד בשלב ההיריון כבר היה ברור שיהיה הדרמטי בתולדות הפוליטיקה הישראלית?"

"תכנון היה שנתניהו ירד מבמת ההיסטוריה, עם הרשעה וקלון"

העיתונאי הסרוג הזכיר את התבטאותו של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, שאמר כי הציפייה הייתה שנתניהו יפרוש מתפקידו ויסגור את התיקים נגדו בעסקת טיעון: "כשמחברים אחד ועוד אחד ברור שהם העריכו שנתניהו יגיע, כמו כמעט כל נאשם פלילי אחר, לעסקת טיעון. התכנון היה שנתניהו ירד מבמת ההיסטוריה, עם הרשעה וקלון", כתב סגל. "לכן, איש שם לא העלה על דעתו שהמשפט יתקדם, ושכל פרט, קטן כגדול, ייבדק במיקרוסקופ של צוות הגנה מהטובים בישראל".

השופטים ברם עם, פרידמן פלדמן ושחם

השופטים ברם עם, פרידמן פלדמן ושחם צילום: OREN BEN HAKOON/POOL***

בתוך כך המשיך העיתונאי ותקף את הפרקליטות: "במקום לדון במהות, מנסים לשנות את סדר היום. למראה הביקורת על שלושת השופטים ('לא מבינים', 'גדול עליהם', 'נכנעו למכונת הרעל' ועוד ועוד) אין מנוס מהמסקנה שלהרכב במשפט נתניהו צפוי גורלו של ההרכב במשפט זדורוב", סיכם סגל והזכיר: "מטרת הפרקליטות, כזכור, היא להגיע לחקר האמת בכל מחיר, לא להגיע להרשעה בכל סעיף, בכל מחיר".