תפנית במשפט נתניהו: זו האופציה הדרמטית שמונחת על השולחן

אחרי שלוש שנים מהגשת כתבי האישום ונסיונות עסקת הטיעון שנפלו - עורך דינו של אחד הנאשמים בתיק 4000 הציע גישור פלילי | השופט ביקש את עמדת המדינה, פרקליטי נתניהו לא שללו והיועצת המשפטית תגיש את עמדתה בימים הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/23 09:29 ט בניסן התשפג

תפנית במשפט נתניהו: זו האופציה הדרמטית שמונחת על השולחן
נתניהו בבית המשפט, צילום: Moti Milrod/POOL

משפט נתניהו: הסוף? שלוש שנים אחרי הגשת כתב האישום, וכשבית המשפט עוד לא בחצי הדרך - אחד הסנגורים המייצג נאשם בתיק 4000 במשפט נתניהו הציע לעבור להליך של גישור, מחוץ לאולם בית המשפט. את דבר ההצעה פרסמה אילנה דיין, כשלפי הדיווח היועמ"שית בהרב-מיארה צריכה לגבש את עמדתה בסוגיה ופרקליטי נתניהו לא דחו אותה.

השופט עודד שחם ביקש מהמדינה לשקול את העניין

מציע ההצעה הוא ז'ק חן, עורך הדין של איש העסקים הנאשם שאול אלוביץ'. אחד השופטים, עודד שחם, ביקש מהמדינה לשקול את העניין. כאמור, גלי בהרב-מיארה צריכה לגבש את עמדת המדינה ולהשיב לבית המשפט המחוזי בירושלים בימים הקרובים וגם סנגוריו של נתניהו לא שללו את הרעיון והודיעו שימסרו את תשובתם במקביל לתביעה.

מטרתו של הגישור הפלילי היא להגיע להסדר טיעון מוסכם בין הצדדים בסיוע בית המשפט. הגישור מתנהל בדלתיים סגורות, בפני שופט שאינו דן בהליך העיקרי. הגעה להסדר בדרך הזו מאפשרת את ייעול ההליך הפלילי, תוך שהצדדים מגבשים הסכמות ביניהם. בסמכותו של המגשר גם לייצר פתרונות יצירתיים בסוגיות מורכבות כמו קלון.

הסיכויים קלושים

עוד לפי הדיווח של דיין הסיכוי שהליך הגישור יותנע ויוליד הסדר הוא נמוך, בין היתר בשל חוסר האמון והמחלוקות הרבות בין התביעה להגנה. בנוסף, אחרי הסכם הטיעון שגובש עם דרעי והמחלוקת סביב פרישתו מהחיים הפוליטיים - אפשר לדמיין שבסביבת נתניהו לא רוצים לקבל מראות דומים גם אצלם.