שופטי נתניהו חושפים מה קרה בפגישה הדרמטית: "קיימים קשיים"

שופטי ההרכב במשפט נתניהו מפרסמים את תמצית השיחה בנושא תיק 4000: הסיבה היחידה לזימון הצדדים ללשכת השופטים הייתה כדי להמליץ לתביעה לחזור בה מהאישום בשוחד בשל קשיים בתיק

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 18:14 י בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 29/06/23 18:22

שופטי נתניהו חושפים מה קרה בפגישה הדרמטית: "קיימים קשיים"
נתניהו בבית המשפט, השבוע, צילום: OREN BEN HAKOON/POOL

לאחר שהן פרקליטי נתניהו והן הפרקליטות דרשו משופטי תיק 4000 לחשוף את פרוטוקול הישיבה, שופטי ההרכב במשפט נתניהו, רבקה פרידמן פלדמן, משה בר עם ועודד שחר, פרסמו היום (ד') את תמצית השיחה עם הפרקליטות מהלכה המליצו על סגירת התביעה: הסיבה היחידה לזימון הצדדים ללשכת השופטים הייתה כדי להמליץ לתביעה לחזור בה מהאישום בשוחד בשל קשיים בתיק.

בהודעה נכתב כי: "לצדדים נמסרה, בפתח הדברים, עמדה לפיה קיימים קשיים בביסוס עבירות השוחד שבאישום הראשון בכתב האישום. על רקע קשיים אלה, הוצע כי המדינה תשקול לחזור בה מעבירות השוחד באישום זה".

שופטי נתניהו בהודעה

שופטי נתניהו בהודעה צילום: צילום מסך

נזכיר כי השופטים משה בר-עם, רבקה פרידמן-פלדמן ועודד שחם, הדנים בתיקיו של ראש הממשלה נתניהו הודיעו לצדדים כי בכוונתם לפרסם את תוכן השיחה ביניהם שהודלפה ל"חדשות 13" בשבוע שעבר, כך פורסם ב"חדשות 12". כזכור, בשיחה שהודלפה טענו השופטים כי הם יתקשו לקבל את עבירת השוחק בתיק 4000, העבירה המרכזית בתיקי נתניהו. בתוך כך, נפתח היום (א') באנגליה היום השני בעדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן בתיק 4000.

שני הצדדים טענו: הפרסום מגמתי

לאחר הפרסום, הגיבו פרקליטיו של נתניהו וטענו כי הוא מגמתי, מנגד במכתב ששלחו אתמול גם אנשי הפרקליטות הם טענו טענה דומה. "הודלף לתקשורת באופן מגמתי ולא מדויק" נכתב במכתב הפרקליטות עליו חתומה גם התובעת בן ארי, "ובאופן שיש בו לפגוע בהתנהלותו התקינה של המשפט. לפיכך מבוקש כי מעתה ואילך שיח שכזה יתקיים בפומבי באולם בית המשפט ובליווי פרוטוקול" נכתב .