החרדי שהותקף באוטובוס מתחרט: "אולי לא הייתי צריך לצלם"

מספר ימים לאחר שהסרטון שצילם הופץ ברשתות והציף מחדש את היחס המכוער לו זוכים לעיתים בני הציבור החרדי במרחב הציבורי, ישראל הירש מגיב לראשונה: "במבט לאחור, יתכן והצילום היה מיותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 20:40 ב בתמוז התשפג

החרדי שהותקף באוטובוס מתחרט: "אולי לא הייתי צריך לצלם"
שרוליק הירש, צילום: צילום מסך

ישראל (שרוליק) הירש, קצין בצנחנים וסטודנט למשפטים, הותקף מילולית בעת נסיעה באוטובוס בשל חזותו החרדית. סרטון שתיעד את האירוע המכוער הופץ ברשתות וגרר תגובות רבות מצד אושיות רשת, אנשי תקשורת ואפילו פוליטיקאים. היום (ד') זמן קצר אחרי שהסערה שככה, הירש מגיב לראשונה לאירוע שבעל-כורחו הפך אותו לסלב לרגע.

הירש: "במבט לאחור, יתכן והצילום היה מיותר"

 "לאחר שהסערה שככה, ארשה לעצמי להגיב בקצרה ולראשונה", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "לא פרסמתי את הסרטון, הוא דלף מקבוצת חברים (מבירור, הכוונות היו טובות, אך למדנו להבא)". עוד כתב: "סירבתי לכל ראיון או בקשת תגובה, מתוך רצון להרגיע את הרוחות וחלילה לא לגרום ההפך".

הירש טען כתב כי הוא לא שלם עם צילום האירוע, וכתב כי, "במבט לאחור, יתכן והצילום היה מיותר, לו הייתי מבין את אתגריו של הצד השני, כפי שביקשתי שיבינו אותי. הזהות שלנו חשובה, ההתנהגות שלנו עוד יותר, את הלקחים אשמור לעצמי", סיכם, והרגיע את המודאגים: "אני בסדר גמור ותודה על הודעות התמיכה או הביקורת (שגם היא חשובה). שורה תחתונה - תמתינו לרכב במוסך, אל תאתגרו עצמכם בתחב"צ".

"אני יכול ללכת עם שבעה שטריימלים. זו דמוקרטיה"

נזכיר כי שרוליק הירש, צעיר חרדי נסע באוטובוס בעירו, הוד השרון, כשאישה החלה לתקוף אותו מילולית ולהאשים אותו בכך שלא שירת בצה"ל. להירש, קצין בצנחנים ועו"ד בשירות המדינה, שכבר ספג הערות דומות בחייו, נמאס לשתוק: "זה פשוט לא מקובל ולא בסדר שאת ככה שופטת אנשים", ענה לה. "אני עשיתי צבא, ומאמין שיותר ממך. העובדה שאת שופטת אותי מול כל האוטובוס ואומרת לי אם עשיתי צבא או לא - בגלל שאני חובש כיפה, זה לא מקובל ולא בסדר". 

למרות תשובתו, אותה אישה לא נרגעה. ושאלה אותו מדוע הוא בכלל חובש כיפה: "אני חובש כיפה כי זו אמונתי וזו זכותי, אני גר פה בהוד השרון וזכותי לנסוע באוטובוס פה", אמר הירש: "וזה לא יאומן שכל פעם שאני נוסע באוטובוס בעיר בה אני גר אני צריך לקבל כזאת קריאה. נשמה, אני סרן במילואים באחת מסיירות החי"ר הכי טובות בצה"ל", חשף.