"לא התכוננתי": השאלה שהפתיעה את יאיר שרקי

בעקבות הסרטון בו נראה צעיר חרדי מותקף על ידי אישה, שאל המגיש הוותיק, רפי רשף, את יאיר שרקי אם יש הבדל בחוויה שלו לפני שהוריד את הפיאות: "לחלק מהאנשים אני פחות קופץ בעין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 22:18 ל בסיון התשפג

"לא התכוננתי": השאלה שהפתיעה את יאיר שרקי
יאיר שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

העיתונאי הסרוג יאיר שרקי הפתיע את כולם לפני חצי שנה לאחר שנפרד מסימן ההיכר  שלו, שתי פאותיו המסולסלות. בעקבות הסרטון בו נראה צעיר חרדי עם פאות מותקף על ידי אישה, שאל המגיש הוותיק, רפי רשף, את שרקי אם יש הבדל בחוויה שלו לאחר שוויתר על הפאות. 

"לא התכוננתי לשאלה הזאת" הופתע שרקי מהשאלה, "לחלק מהאנשים אני פחות קופץ בעין. אני לא חושב שאני סיפור. אבל אני כן חושב שמדינת ישראל  ב-2023 יש אזורים מסוימים שבהם אדם דתי מרגיש פחות בנוח בגלל מישהו ובגלל משהו ובגלל איך שהוא נראה. שופטים אותו, מסתכלים עליו ויכולים גם לזרוק לו משהו". 

שרקי

שרקי לפני שהוריד את הפיאות צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יאיר שרקי לא נשאר אדיש: "זה מצדיק הערות כאלה?"

הסרטון ובו המקרה רץ ברשתות החברתיות והצליח להרגיז רבים. העיתונאי הסרוג לא נותר אדיש, שיתף את הסרטון בחשבון הטוויטר שלו וצייץ, "הבחור בסרטון הוא ישראל הירש", כתב, "במקרה, קצין בצה"ל וסרן במילואים ביחידה קרבית. עו"ד בשירות המדינה ותושב הוד השרון". העיתונאי המשיך וכתב, "אבל נניח שהוא היה סתם חרדי מהשורה, שיושב ולומד תורה", העלה את האפשרות ההגיונית, "זה מצדיק הערות כאלה באוטובוס על כיפה ופאות?".