2.6 מיליון: תביעת הענק של השדרן נגד התחנה בה שידר

מגיש הרדיו נתן זהבי, הגיש תביעת מיליונים נגד התחנה בה שידר 103FM זאת לאחר שהושעה מהתחנה. כזכור זהבי הושעה לאחר שאמר בשידור: "הייתי שמח לו כמה מהם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/23 19:44 יח בסיון התשפג

2.6 מיליון: תביעת הענק של השדרן נגד התחנה בה שידר
נתן זהבי, תביעת מיליונים נגד 103FM, צילום: Miriam Alster/FLASH90

התביעה של נתן זהבי: עברו כמה חודשים מאז הושעה איש הרדיו נתן זהבי מהגשת תוכניות ב-103FM בעקבות אמירות קשות ועתה הוא מגיש תביעה נגד התחנה על סך 2.6 מיליון שקלים. בתביעה טוען זהבי להפרת חוזה מצד התחנה שמצידה השעתה אותו עד שיתנצל בפני המאזינים ואף יעשה זאת בכתב, דבר שלא עשה.

הטענות של זהבי

"בהתאם לחוזה" נכתב, "זהבי ישדר ויפיק במסגרת לוח השידורים של 103 תוכנית רדיו דעתנית ונשכנית לשם הגנה על חלושים, שקופים והאדרת חופש הדיבור והמחשבה, תוך הוקעתם של אלו הפוגעים בחברה ובנידחים. הצדדים פעלו לאורך 25 שנים על פי רוחו ולשונו של החוזה. מעת לעת החוזה חודש באופן פורמלי, אך התנאים הקבועים נשארו כלשונם".

צילום: Miriam Alster/FLASH90

הסערה התחוללה לאחר שבתוכנית הרדיו שלו "זהבי עצבני" אמר זהבי: "מצטטים לי פסוקים מהתנ"ך - תתפללו, תניחו תפילין, תדליקו נרות שבת, תפרישו חלה, תלכו לבושים צנוע. לכו קיבינימט עם הצניעות ועם החלות ועם הדלקת הנרות ועם התפילין. הייתי שמח לו כמה מהם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום, אבל הם נציגי ציבור". אמירה שבעקבותיה הושעה מהתחנה.

בכתב התביעה נכתב: "הנתבעת הוציאה באופן בלתי נתפס את דיבתו של התובע רעה ופרסמה עליו דברי בלע בלתי נתפסים תוך חנופה לרגולטורים, בנוסף, הנתבעת הוציאה דיבתו של מר זהבי, בכך שפרסמה כי יורחק מתפקידו עד אשר יתנצל בפני המאזינים" כך על פי עורך דינו של זהבי ליאור אפשטיין.

אור צלקובניק, מינויו הושהה

אור צלקובניק, מנכ"ל 103. צילום: Adi lamm CC BY-SA 4.0 WIKIPEDI

התגובה של 103FM

ב-103FM אומרים לחדשות כיפה כי "טרם קיבלנו את כתב התביעה, נגיב בבית המשפט". בעבר במכתב ששלח מנכ"ל התחנה צלקובניק לזהבי כתב: "בשלב זה, לא תימשך מתן שירותך לתחנה, עד לקבלת הודעה מצידך על הבנת הפגיעה בדברים שנאמרו על ידך בשידור, המהווים הפרת כללי האתיקה של הרשות, וכן על מהות הערובות שתמסור כי הדברים לא יישנו. לאחר קבלת ההודעה, נשקול את הדבר מחדש ותזומן להביע את עמדתך" כתב.

בעבר התבטאו בעניינו ודרשו התנצלות בכתב מהמגיש: "נתן יתחייב בכתב כי לא תהיה לאחר מכן הכחשה שלא באמת התנצל וכדומה, כפי שקרה אחרי התנצלות שערוץ 14 יישרף על יושביו, או כל ניסיון שלו להמעיט ממשמעותה של ההתנצלות".