כשהרב אדלשטיין נשאל על ילדים דתל"שים: הרב אברהם סתיו סופד

הרב אברהם סתיו הספיד את הרב גרשון אדלשטיין, ושיתף שני סיפורים על הרב שנגעו לליבו במיוחד: "קשה לתפוס איך בגיל מאה, מתוך חדר קטן בבני ברק, הצליח דווקא הרב אדלשטיין לחדור עמוק כל כך אל נפש הדור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 11:20 י בסיון התשפג

כשהרב אדלשטיין נשאל על ילדים דתל"שים: הרב אברהם סתיו סופד
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

עם פטירתו של זקן הרבנים החרדי, הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל בגיל מאה, פרסם היום (ג') הרב אברהם סתיו הספד בחשבון הטוויטר שלו, בו סיפר על דרכו המיוחדת של הרב שהנהיג את הציבור החרדי בשנים האחרונות, ועל החיבור המשמעותי שלו בגיל מופלג עם רוח הדור הצעיר. 

הרב גרשון אדלשטיין

הרב גרשון אדלשטיין צילום: David Cohen/Flash90

"הצליח דווקא הרב אדלשטיין לחדור עמוק כל כך אל נפש הדור"

"קשה לתפוס איך בגיל מאה, מתוך חדר קטן בבני ברק, הצליח דווקא הרב אדלשטיין לחדור עמוק כל כך אל נפש הדור" פתח הרב סתיו, וסיפר על סרטון מלפני מספר שנים, בו הרב אדלשטיין נשאל כיצד לנהוג עם ילד או ילדה שיצאו בשאלה, ומעוניינים ללבוש בגדים שאינם תואמים את רוח ההלכה: "הרב אדלשטיין פסק להם שההורים צריכים לקנות לו בגדים כרצונו ולהתייחס אליו אך ורק בכבוד ואהבה כמו לכל ילד אחר" סיפר הרב. "הוא חוזר ואומר להם בצורה הכי פשוטה: 'אין דרך אחרת'".

עוד שיתף הרב אברהם סתיו מדבריו של הרב אדלשטיין בהלווייתו של הרב קנייבסקי זצ"ל, שאמר: "יש הרבה ספרי מוסר, אבל ספר מוסר משעמם - לא משפיע. יש ספרים מעניינים. יש לקבוע לימוד יום יומי בספרי מוסר, בדברים המעניינים". לדברי הרב סתיו, "זה רעיון שחוזר אצלו כבר עשרות שנים בשיעורים ובדרשות: תורה חייבת להיות מרתקת, בכל רגע ורגע, אחרת היא לא תתקיים. חבל חבל חבל על דאבדין ולא משתכחין".