מרגש: מנכ"ל המשרד קבע מזוזה בפסטיבל היוקרתי

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, כפיר סויסה, ערך טקס קביעת מזוזה בביתן הישראלי ב-"פסטיבל קאן": "אנו חוגגים 75 שנה של יצירה קולנועית ישראלית, וזכות גדולה להיות כאן ולקבוע את המזוזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 18:04 כז באייר התשפג

מרגש: מנכ"ל המשרד קבע מזוזה בפסטיבל היוקרתי
צילום: באדבות משרד התרבות והספורט

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, כפיר סויסה, פתח הבוקר (ה') את הפעילות בביתן הישראלי בפסטיבל הקולנוע המוביל בעולם בעיר קאן, "פסטיבל קאן" שבריביירה הצרפתית וערך במקום טקס קביעת מזוזה בנוכחות יוצרים ישראלים.

"גאווה להשיק את הביתן הישראלי המפואר", פתח סויסה את דבריו, "אנו חוגגים 75 שנה של יצירה קולנועית ישראלית, לצידן של עשרות מדינות מרחבי העולם. זכות גדולה להיות כאן ולקבוע את המזוזה". 

קביעת המזוזה בביתן הישראלי בפסטיבל "קאן" (באדיבות משרד התרבות והספורט):

הביתן הישראלי הוקם זו הפעם השביעית בחסות משרד התרבות והספורט

הביתן הישראלי הוקם זו הפעם השביעית בחסות משרד התרבות והספורט, והוקדש השנה לחגיגות 75 שנה של יצירה קולנועית, קופרודוקציות ושיתופי פעולה בין תעשיית הקולנוע הישראלי לבין תעשיות קולנוע זרות. המסר מאחורי הביתן הוא "Zoom In Find More" המדגיש את העושר התרבותי של ישראל למרות גודלה הקטן, והוא עומד בפסטיבל לצד ביתנים אחרים מרחבי העולם.

צילום: באדיבות משרד התרבות והספורט

בטקס ההשקה נכחו אנשי קולנוע ועיתונאים מכל העולם, ביחד עם חברי המשלחת הישראלית בהשתתפותן של ראש מינהל תרבות גלית והבה-שאשו ומנהלת תחומי הקולנוע והמחול קרן כרמל-אסף.

לראשונה ייפגשו אנשי תעשיה ממרוקו ומאפריקה אנשי תעשיה ישראלים

הפביליון הישראלי משמש מקום מפגש ליוצרים ישראליים וזרים, המבקשים למצוא שותפים לסרטים שהם מבקשים להביא לעולם. לראשונה, ייפגשו אנשי תעשיה ממרוקו ומאפריקה, ביניהם יוצרים, מפיקים, אנשי תעשייה ומנהלי קרנות, עם אנשי תעשיה ישראלים,  כדי למצוא מכנה משותף לעבוד יחד בפעם הראשונה. במהלך הפסטיבל, מקיימת הנציגות הישראלית 12 אירועים ומפגשים בביתן עם אנשי תעשייה ממדינות רבות, וביניהן אוסטריה, איטליה, פולין, גאורגיה, בולגריה, קפריסין, צרפת, גרמניה ובריטניה. 

עוד יתקיימו בביתן פאנלים משותפים, ביניהם "פאנל נשים", שיעסוק בדרכים לשימור נשים מעל גיל 40 בתעשיית הקולנוע, פאנל "דרום הוא מרכז", שיספק הצצה לקסם של עשיית קולנוע בשוליים בשיתוף בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר, פסטיבל קולנוע דרום ה-22 בשדרות ו"סטודיו דרום" ופאנל "סרטים קצרים – שחקנים חדשים", שיעסוק בבעיות של התעשייה וכיצד שחקנים חדשים וחדשות יכולים לסייע בפתרונן.