עמית סגל: התרגיל שנתניהו עשה לבן גביר

איש התקשורת מסביר למה לדעתו נתניהו מנע מהשר בן גביר להשתתף בישיבות הקבינט ולא עדכן אותו בפרטי המבצע הצבאי, איך זה קשור ליחסי נתניהו-בנט ומדוע "עוצמה יהודית" שונה משאר הסיעות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/23 13:54 כא באייר התשפג

עמית סגל: התרגיל שנתניהו עשה לבן גביר
עמית סגל Avshalom Sassoni/Flash90, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

 איש התקשורת עמית סגל ניתח בטורו השבועי בידיעות אחרונות את הקשר בין ראש הממשלה נתניהו לבין השר לביטחון לאומי בן גביר, על רקע החרם שהטיל בן גביר על הצבעות הממשלה והחלטת נתניהו על היציאה למבצע "מגן וחץ" מבלי ליידע אותו.

העיתונאי תיאר כיצד בתחילת הקדנציה המשותפת נתניהו ניסה להתקרב לשר לביטחון לאומי: "המאמצים, לפי שעה, הוכתרו בכישלון. עוצמה יהודית שונה מכל עשרות הסיעות שנתניהו שיתף בממשלותיו. כללי הקואליציה כאילו לא חלים עליה", טען איש התקשורת, "לכולם יש חובת נוכחות, אבל בן גביר מתנהל כמו סטודנט חופשי", הסביר סגל והזכיר את החרמות האחרונות של בן גביר על הצבעות הממשלה.

"יועצי נתניהו הקרובים העריכו שהממשלה תהיה קצרת ימים בגלל בן גביר"

"עוד בטרם הבחירות, כאשר סקרי הליכוד לימדו על ניצחון מסתמן, יועצי נתניהו הקרובים ביותר העריכו שהממשלה תהיה קצרת ימים בגלל בן גביר" חשף העיתונאי. "תוך שנה וחצי הוא יפרק אותנו, אמר לי אחד מהם. השבועות האחרונים לא גרמו לו לשנות את הערכותיו, אולי להפך". לדברי סגל, נתניהו העדיף לדחוק את בן גביר מחוץ למשחק, במקום להילחם איתו על עקרונותיו הבלתי מתפשרים.זה בניגוד ליחסו אל בנט, אותו הכניס לעובי הקורה ביטחונית כדי שיהפוך לרציני יותר: "את בן גביר הוא משתדל לא להזמין לקבינט".

נתניהו ובן גביר |

נתניהו ובן גביר | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לדברי סגל, "מה שעשה נתניהו לבן גביר שלשום הוא המקבילה הפוליטית לקבוצות כדורגל שתופסות את החלוץ היריב במלכודת האופסייד: הן גורמות לו להתקדם ולהתקדם עד שהוא מנוטרל". אמר, וסיכם: "במקום לפייס אותו בקיסריה, הוא מחליש אותו בעזה".