מבצע מגן וחץ

מטח רקטות כבד לעבר ישראל: הממשלה עצרה את המגעים להפסקת אש

לראשונה מאז תחילת המבצע, מטח רקטות נורה לעבר הרי ירושלים, גוש עציון ובית שמש | לאחר הערכת המצב הוחלט להשהות את המשא ומתן ולהמשיך עם התקיפות ברצועה: "תהיה תגובה ישראלית משמעותית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/23 07:28 כא באייר התשפג | עודכן בתאריך 12/05/23 13:53

מטח רקטות כבד לעבר ישראל: הממשלה עצרה את המגעים להפסקת אש
רצועת עזה, מבצע מגן וחץ | , צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

היום הרביעי למצבע "מגן וחץ": לאחר ערב מתוח, במהלכו הג'יהאד האסלאמי שיגר רקטות לעבר המרכז ונהרג אדם מפגיעה ישירה בבניין מגורים ברחובות, כוחות צה"ל תקפו במהלך הלילה מטרות של ארגון הטרור ברצועת עזה, אולם, מאז לא דווחו על תקיפות נוספות. 

לאחר 13 שעות של שקט, התחדש ירי הרקטות לעבר תושבי הדרום. פגיעה ישירה בבית בשדרות ללא נפגעים. במקביל, בשעה, 12:08, החל מטח רקטות ראשון מאז תחילת המבצע לכיוון יישובי יהודה, ואזעקות נשמעו בגוש עציון ובבית שמש. מעיריית בית שמש נמסר כי בעיר נפלו 2 רסיסים ממיירט, והם נבדקו על ידי חבלן משטרתי.

לאחר הערכת המצב של ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ, התקבלה ההחלטה לעצור  את המגעים למשא ומתן ולהמשיך במבצע "מגן וחץ", גורם מדיני בכיר אמר "הופסקו המגעים להפסקת אש. תהיה תגובה ישראלית משמעותית". 

בעקבות כך צה"ל תקף  מטרות של הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני ברצועת עזה. "הסיכולים האיכותיים שפוגעים בשורת הפיקוד של הג'יהאד הם גם מסר לחמאס ואירגוני טרור אחרים שמאיימים לפגוע בישראל" נמסר מגורם מדיני.

הנפילה באזור בת עין

הנפילה באזור בת עין צילום: ללא

בתוך כך, אתר החדשות של רשת BBC דיווח הבוקר כי נשיא מצרים א-סיסי, ראש הממשלה נתניהו, מלך ירדן עבדאללה השני ובלינקן ידונו היום על הפסקת אש. עוד נאמר כי יש מכשול הקשור לבקשת הג'יהאד לעצור את החיסולים הממוקדים בעזה, ועד עכשיו יש נוסחה מוכנה שיכולה לעבור מכשול

בשעה מוקדמת יותר הבוקר, דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס  לפגיעת הרקטה ברחובות ואמר כי, "מתחקיר ראשוני במטח שבוצע לעבר העיר, המיירט שוגר ולא פגע ברקטה, ובעקבות כך הרקטה פגעה בבניין. אני משתתף בצער המשפחה ומאחל החלמה מהירה לפצועים". עוד נאמר כי, "מדובר ברקטה בייצור עצמי ל-70 ק"מ עם 20 ק"ג חומר נפץ. היא פגעה בזווית המורכבת במבנה".

צה"ל תקף במהלך הלילה

צה"ל תקף במהלך הלילה מוצבים צבאיים ומשגרי רקטות מוטמנים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני ברחבי רצועת עזה. בתוך כך, צה"ל פרסם הבוקר את סיכום נתוני המבצע "מגן וחץ", שזה היום הרביעי מתחילתו. נכון להיום, 215 מטרות הותקפו ברצועה, ובוצעו 260 יירוטים. מתוך 866 שיגורי רקטות בסך הכל, 163 שיגורים כושלים נרשמו לג'יהאד, כאשר בערך אחד מתוך חמש שיגורים נפל בשטח הרצועה. אל שטחי ישראל חדרו 672 רקטות. 

ביכום נתוני המבצע, יום רביעי למבצע

ביכום נתוני המבצע, יום רביעי למבצע צילום: דבר צה"ל

ראש הממשלה קיים הערכת מצב

בעקבות המתיחות אמש, הכוללת הרוג ראשון כתוצאה מפגיעת רקטה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים אתמול בערב הערכת מצב ביטחונית טלפונית, מהקריה בתל אביב. בשיחה השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, ר' המל"ל צחי הנגבי, ר' השב"כ רונן בר, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, המזכיר הצבאי של נתניהו אלוף אבי גיל ובכירים נוספים. בתום הערכת המצב הביטחונית נמסר מלשכת ראש הממשלה כי נתניהו וגלנט שיבחו את צה"ל והשב"כ על ההישגים במהלך מבצע 'מגן וחץ' והנחו "להמשיך ולגבות מחיר כבד מהג'יהאד האסלאמי על תוקפנותו נגד אזרחי ישראל".  

הפגיעה ברחובות |

הפגיעה ברחובות | צילום: Liron Moldovan/Flash90