אילנית לוי מגיבה לסרטון ההכתרה הגזעני: "זאת לא דרכה של התורה האמיתית"

השחקנית והדוגמנית לא נשארה אדישה לסרטון ההכתרה הגזעני של בנות אולפנת חורב והגיבה בסטורי כואב בחשבון האינסטגרם שלה: "כואב לי, עצוב לי ואני בעיקר מתביישת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/23 08:50 כג בניסן התשפג

אילנית לוי מגיבה לסרטון ההכתרה הגזעני: "זאת לא דרכה של התורה האמיתית"
צילום: שי יחזקאל

הסרטון הגזעני של תלמידות באולפנת חורב בירושלים בעין הסערה. השמיניסטיות בחרו ליצור סרטון הומוריסטי לכבוד ההכתרה שקיימו באולפנה בחודש אדר, אבל הסרטון התמים הכיל לא מעט מראות וביטויים גזעניים. כותרת הקליפ היא  "אם האולפנה הייתה מזרחית", והתלמידות שמשתתפות בסרטון צבעו את הפנים בשחור כשהן מחקות בנות יוצאות עדות המזרח. אילנית לוי הגיבה לסרטון בכאב.

"לכל אלו שפוקחים עיניים מופתעות שעולה המילה גזענות בשנת 2023 ולא מבינים על מה מקשקשים, אז הנה דוגמה חיה בועטת וכואבת"

"כואב לי, עצוב לי ואני בעיקר מתביישת. בשביל הוריי הבנות האלו שזאת הדרך ארץ שהם מנחילים להן
זאת בשום עולם לא דרכה של התורה האמיתית", כתבה הדוגמנית והשחקנית בחשבון האינסטגרם שלה. "התנשאות, לגלוג, ואני רואה פה כל כך הרבה בורות. אז לכל אלו שפוקחים עיניים מופתעות שעולה המילה גזענות בשנת 2023 ולא מבינים על מה מקשקשים, אז הנה דוגמה חיה בועטת וכואבת".

מתוך הסרטון

מתוך הסרטון צילום: צילום מסך מהסרטון

היא הוסיפה קריאה לבנות המזרחיות שלומדות במסודות הציונות הדתית: "ולכל הבנות המזרחיות הנמצאות בעולם הציונות הדתית. אל תתנו לאף אחת לגרום לכן להתבייש במי ובמה שאתן, ומאיפה שבאתן, ובבקשה אל תתנו לשנאה לחדור לנפשותיכן. תזכרו שיש כל כך הרבה אנשים אחרים וטובים בעולם הזה".

צילום: צילום מסך מהסרטון

באולפנה לא מתנצלים: "מגנים בתוקף את התגובות המרושעות כנגד התלמידות"

למרות התגובות הקשות והתגובה המפויסת שפרסמו, בהנהלת האולפנה שיגרו אמש 0ה') מכתב להורים ובו הם מגנים את התקיפות כנגד התלמידות. במכתב שכותרתו "דברי חיזוק לקהילת אולפנת חורב", פנה ראש האולפנה לצוות החינוכי, לתלמידות ולהוריהן, וכתב הוא יודע שהסרטון לא נעשה כדי לפגוע או מתוך התנשאות - "בכל אופן, כולנו למדנו את הזהירות הנדרשת בכל מה שאנו אומרים ומפרסמים".