הדוגמנית הבינלאומית נשברת: חוויתי אנטישמיות

הדוגמנית סינדי צ'אדי, שיתפה באנסטגרם בתקרית אנטישמית כואבת שחוותה. "אני רועדת, לא יודעת אפילו איך להתחיל לשתף. חוויתי אנטישמיות שפשוט גרמה לי להתפרק. פשוט נשברתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/23 22:58 ח בניסן התשפג

הדוגמנית הבינלאומית נשברת: חוויתי אנטישמיות
סידני צ'אדי, צילום: טל עבודי

סינדי צ'אדי, היא דוגמנית פלאס סייז ישראלית בינלאומית מצליחה, ששומרת על קשר קרוב עם הדת והמסורת היהודית. בסטורי שהעלתה הערב (ה') לחשבון האינסטגרם שלה חשפה תקרית אנטישמית וטראומטית שאירעה לך כששהתה חו"ל. "אני רועדת, לא יודעת אפילו איך להתחיל לשתף. חוויתי אנטישמיות שפשוט גרמה לי להתפרק. פשוט נשברתי", כך פתחה וכתבה.

"לא היה קשה להבין שהוא אומר דברים לא נעימים"

סנדי סיפרה איך בזמן שנסעה ברכבת, בדרכה לשדה התעופה, חבורת נערים העבירה את המזוודה שלה למקום אחר בלי ששמה לב. כשאחד מהם הראה לה לבסוף היכן המזוודה נמצאת, הדוגמנית הגיבה: "אמרתי לו באנגלית שהיה צריך לשאול אותי אם זה בסדר, והוא ענה לי משהו בגרמנית. לא היה קשה להבין שהוא אומר דברים לא נעימים, ועדיף שלא אבין".

"לא יודעת אפילו איך לתאר את זה"

סנדי חשבה שבכך האירוע הלא נעים נגמר, אולם כשבאה לרדת מהרכבת, הנער אמרה לה משהו שגרם לה להתפרק: "הוא אמר לי ככה פשוט, בלי להתבייש: "stupid jewish"', ועשה פרצוף נגעל", שיתפה סנדי, "לא יודעת אפילו איך לתאר את זה. חברים שלו צחקו ויצאו מהרכבת, והכל התבהר לי. היה לי ביד ספר של הרבי עם תמונה גדולה שלו בכריכה, לא היה קשה להבין שאני יהודייה. פשוט כאב לי בלב כי זו שנאת חינם".

לדוגמנית המצליחה היה חשוב לציין שלמרות הכל, לסיפור יש סיום מעט יותר אופטימי, "היה אדם מקסים ליד ששמע את זה וממש הרגיע אותי והתנצל בשמם", סיפרה. "כל זה רק אומר שאלא חסר לנו שונאים בחוץ אז לפחות בואו נאהב בפנים ונהיה מאוחדים".