יהורם גאון תוהה: "השאלה היא אם זה אכן רצון האלוהים"

הזמר תוקף בפוסט כתב את המהירות בה מנסה הממשלה להעביר את הרפורמה ואת שאר החוקים במקום לעצור שניה ולהבין לאן אנו הולכים: "אתם רוצים לתקן את חדר האוכל ותוך כדי שורפים את הקיבוץ כולו"

חדשות כיפה חדשות 25/03/23 22:22 ג בניסן התשפג

יהורם גאון תוהה: "השאלה היא אם זה אכן רצון האלוהים"
יהורם גאון, צילום: David Cohen/Flash90

מוחה על בהילות החקיקה: הזמר המיתולוגי הישראלי אף פעם לא הסתיר את דעותיו הימניות, כך גם בפוסט שהעלה לפייסבוק בסוף השבוע. בפוסט מסביר גאון כי למרות היותו תומך בשינויים במערכת המשפט, המהירות בה נעשים הדברים גורמת לו לחשש. גאון אף פונה לפוליטיקאים וכותב: "כציבור שתומך בשנויים במערכת המשפטית, חשוב לי שתדעו, שאנחנו כורעים תחת נטל החריצות שלכם ולא עומדים בלחץ, אתם רוצים לתקן את חדר האוכל ותוך כדי שורפים את הקיבוץ כולו" הוא כותב.

"אנחנו מאבדים את הנכס החזק ביותר שהיה לנו"

גאון פותח במשל מספר קהלת וכותב: "אני מתחיל להרגיש לא נוח, שלא לומר עצוב והכי נורא, מאוכזב, בעיקר ממפלגות בימין המלא מלא מלא שאץ לממש את הכתוב בקהלת 'אחוז מזה וגם מזה אל תנח ידיך כי ירא אלוהים יֵצֵא את כולם', השאלה היא אם בָמקרה הזה, זה אכן רצון האלוהים, שנהיה עדים לריצה מטורפת בה מתחרים על מי ישנה יותר וכמה".

יום הזיכרון

יום הזיכרון, "לא נשארו פרות קדושות" |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גאון תוקף את הבהילות בה נחקקים חוקים דוגמת חוק החמץ, חוק המתנות ועוד וכותב: "חוק שיאפשר לקבל תרומות למימון הליכים משפטיים או רפואיים לחברי כנסת ושרים, אתם נורמלים? עכשיו? ואם לנו קשה לעקוב איך אתם עוקבים? הרי מרוב מהירות לחוקק אני בטוח שאין לכם זמן לקרוא את סעיפי החוק" הוא כותב ומוסיף: "ומיום ליום מהפגנה להפגנה מחקיקה ועוד חקיקה שלא שייכת לרפורמה, אנחנו מאבדים את הנכס החזק ביותר שהיה לנו, איבדנו את היחד המשותף שהיה הנכס הנפלא ביותר שחיבר ביננו, ושעשה אותנו עִם כל הנפתולים וחילוקי הדעות לעם נפלא כל כך".

"לא נשארו פרות קדושות כולן נשחטו"

לקראת החגים הלאומיים המתקרבים אלינו, חושש גאון לכבודם של החללים ביום הזיכרון: "התחושה היום היא, של אדמה שרועדת מתחתינו, אדמה לא יציבה, הכל מתערער מתחת לקרקע חיינו, מי היה מאמין שחרדת הקודש של היום והמעמד המרטיט בהר הרצל בו שוכבים כל מתינו יחד, אחד ליד השני 'במעלות קדושים וטהורים' יכול להתפוגג בערפל שחור של ריב קולני והפגנות של נגד ובעד. לא נשארו פרות קדושות כולן נשחטו, הקדושה הפכה לחול ומי אפסיים להשתכשך בהם.