יהורם גאון במשל כאוטי על המצב הפוליטי: "רק שחררתי את החמור"

בצל הקמת ממשלת הימין והמחאות השונות, הזמר והשחקן הוותיק מתרגז על הכותרות המפוצצות: "כולם הביעו דעה שצוטטה בעיתון וראו אותם בטלוויזיה זועמים והמומים. בסוף זה נרגע" | ואיך כל זה קשור לחמור?

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/22 10:33 י בכסלו התשפג

יהורם גאון במשל כאוטי על המצב הפוליטי: "רק שחררתי את החמור"
יהורם גאון, צילום: Yossi Zamir/FLASH90

הזמר והשחקן הוותיק וזוכה פרס ישראל נוהג לפרסם מידי שבוע את מחשבותיו והגיגיו על הנעשה במדינת ישראל, בייחוד בפוליטיקה. השבוע בחר יהורם גאון לצטט סיפור ספרדי על אשמדאי וחמור, סיפור שלדבריו מתקשר לפוליטיקה שלנו. "מהומות מתחוללות אצלנו חדשות לבקרים, ואין בהן שמץ של ממש", הוא פותח בעקבות המחאות סביב הקמת ממשלת נתניהו וגוש הימין.

מהומה על לא כלום

"פתאום מתחילה לנו מהומה של כלום על כלום, ונכנסת הטלוויזיה לתמונה עם אותו סרט בלופ, והפוליטיקאים מתחילים את הבעד והנגד שעושה להם את יומם, והדמוקרטיה הכי יציבה במזרח התיכון עוד פעם ב'סכנה' והנה יש מאין נבראת לנו 'סערה' שקוראת להמונים לצאת לרחוב", מתאר גאון.

"אבל באמת באמת", הוא מבהיר, "זו בסך הכול מהומה על לא מהומה. רוכבים על חמורים ודואים איתם אל עבר ענני הבל ורעות רוח וכולם יוצאים נשכרים, כי כולם הביעו דעה שצוטטה בעיתון, וראו אותם בטלוויזיה זועמים והמומים. בסוף זה נרגע, וכאילו לא היה".

אשמדאי והחמור

כאמור, הוא מצטט סיפור שמוכיח את הסערה בכוס תה שפורצת חדשות לבקרים. "חמור עמד קשור לעץ, בא אשמדאי ושחרר אותו. נכנס החמור לערוגות השכן והתחיל לזלול, ראתה אותו אשת האיכר וירתה בו והרגה אותו. בעל החמור רץ לכוון רעשי הירי ומצא את חמורו מת, רתח מכעס, לקח רובה וירה באשת האיכר".

אתונו של בלעם. אילוסטרציה

חמור. מה הוא אשם? | צילום: pexels (Leroy Huckett)

הזמר הוותיק המשיך בסיפור: "שב האיכר מהשדה ומצא את גופת אשתו, לקח את הרובה והרג את בעל החמור. מצאו בניו של בעל החמור את אביהם הרוג, ומתוך נקמה שרפו את המשק של האיכר ובתגובה האיכר הרג אותם. ואז שאלו את אשמדאי 'מה עשית?', 'כלום', ענה אשמדאי, 'רק שחררתי את החמור'".