הרב אברהם סתיו: "אני לא מספיק מבין את הכאב של הצד הימני"

במילים כנות, כותב הרב סתיו כי הוא מתקשה להרגיש את התחושות הקשות שיש למחנה הימין במאבק סביב הרפורמה, בעוד תחושות הכאב של צד שמאל מובנות לו היטב: "כי אם הדברים כל כך ברורים, כמעט הכרחי בעיניי שאני לא מספיק מבין את הכאב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/23 13:53 כד באדר התשפג

הרב אברהם סתיו: "אני לא מספיק מבין את הכאב של הצד הימני"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

עבור רבים בציונות הדתית, ישנה תחושת מבוכה בכל הנוגע לרפורמה המשפטית, חלק תומכים אבל לא עד הסוף, או לא תומכים בכלל, אבל גם לא עם ההפגנות. יש אנשים שמרגישים תחושות בנוגע לרפורמה, אבל לא מבינים מה חסר להם כדי להשלים את התמונה המלאה. מי שמיטיב לתאר תחושה כזו הוא הרב אברהם סתיו, בפוסט חשוף בפייסבוק הוא אומר: "הדבר שהכי מונע ממני להתבטא בענייני השעה הוא התחושה שאני לא מספיק מבין את הכאב של הצד הימני".

הפוסט המלא של הרב אברהם סתיו:

הרב סתיו פותח את הפוסט וכותב: "יש לי רצון לומר רגע משהו בכנות. מין רצון משונה כזה שישיבה ממושכת מדי בחמ"ל מוציאה ממני לפעמים. הדבר שהכי מונע ממני להתבטא בענייני השעה הוא התחושה שאני לא מספיק מבין את הכאב של הצד הימני. אני מרגיש שהוא קיים ונוכח. ובכל פעם שאיכשהו אני רומז משהו בעניין ברשתות הוא צף מיד בתגובות" הוא כותב.

הפגנות התומכים ברפורמה המשפטית

הפגנות התומכים ברפורמה המשפטית צילום: תנועת קול ישראל

בהמשך מסביר הרב כי את התחושות של צד שמאל הוא דווקא מצליח להרגיש: "את השילוב בין ממשלת ימין-חרדים חד-צדדית לתנועה דמוגרפית ברורה לשינוי של סדרי המשטר, כשכל אלו מתובלים בטרמינולוגיה קשה ומזלזלת והצעות חוק מוגזמות".

"על מה הלחץ, על מה החרדה?"

"אבל צד ימין לא מספיק כואב לי" הוא כותב. הרב מסביר אילו צלקות של הצד הימני הוא דווקא כן מרגיש, אך מסביר כי אלו הם צלקות חלקיות בלבד: "כן פועמות בו צלקות מן העבר, מגוש קטיף ועמונה, וגם עקיצות קלות מן ההווה כמו ענייני ההפרדה המגדרית. אבל חוץ מכל אלו, וגם כמה אחרים, הוא לא מספיק כואב. לא מספיק מודאג. הרי הדתיות של המדינה מובטחת על בסיס דמוגרפי למאה השנים הקרובות, ואת חצי-מיליון המתנחלים איש כבר לא חולם לפנות. אז מה הלחץ? על מה החרדה?".

הרב מסיים במשפט שהוא ליבת העניין אולי: "הקריאה לימין לגלות נדיבות ולהתפשר מאד מאד ברורה לי, אבל דווקא מרוב בהירות אני חש קושי לדבר. כי אם הדברים כל כך ברורים, כמעט הכרחי בעיניי שאני לא מספיק מבין את הכאב"