הרב אברהם סתיו מגיב למאמר ההבהרה של הרב אליהו: "‏כל כך נדיר"

בשבוע שעבר עורר מאמר של הרב אליהו סערה לאחר שהתייחס לרעידת האדמה בטורקיה. השבוע במאמר חדש מבהיר הרב את הדברים. הרב אברהם סתיו התרשם: "לראות ולהצדיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 18:26 כה בשבט התשפג

הרב אברהם סתיו מגיב למאמר ההבהרה של הרב אליהו: "‏כל כך נדיר"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

הרב אליהו מבהיר: לאחר שמאמרו של הרב שמואל אליהו בנוגע לרעידת האדמה, עורר סערה והביא לכך שאפילו, מנכ"ל העיתון "עולם קטן" הביע התנצלות על הדברים, מבהיר הרב אליהו מחדש את כוונתו. בטור שכתב השבוע, מסביר הרב אליהו וכותב: "הבנתי שחסרה מאוד במאמר ההכרה בצער ובסבל של האנשים שנפצעו ברעידות האדמה ושל משפחות ההרוגים" כותב הרב אליהו. 

מי שהגיב אז לדבריו וכתב כי הוא חש באי נוחות מהם, הוא הרב אברהם סתיו. לאחר הטור החדש של הרב אליהו, הגיב הרב אברהם סתיו שוב לדברים וכתב: "‏כל כך נדיר לראות רב, או איש ציבור, שמסוגל להקשיב לביקורת נוקבת ולהכיר בשגיאה ששגה. לראות ולהצדיע". הרב סתיו מוסיף גם הערה וכותב: "מה שלא סותר כמובן את האפשרות להמשיך לחלוק".

הרב שמואל אליהו |

הרב שמואל אליהו, הבהיר את המאמר הקודם | צילום: קרן ידידות טורונטו

הפוסט של הרב אברהם סתיו:

כזכור, במאמר שעורר את הסערה כתב הרב אליהו: "איננו יודעים מה חשבונות שמיים עם טורקייה, שהשמיצה אותנו בכל זירה אפשרית. אבל אם א-לוהים מגלה לנו ואומר לנו שהוא הולך לעשות שפטים בכל אויבנו, אנחנו צריכים רק להסתכל ולהבין מה קורה סביבנו", כתב רבה של צפת.

הרב סתיו

הרב סתיו צילום: מרים צחי

הרב אברהם סתיו: "חש אי נוחות מול הדברים האלו"

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הגיב הרב אברהם סתיו לדבריו של הרב אליהו וכתב כי "אין לי כוונה לחלק ציונים לרב שמואל אליהו. זה לא תפקידי וזו אינה מדרגתי. אבל מי שכמוני עוקב בחרדה וזעזוע אחרי המתרחש בטורקיה ובסוריה, וחש אי נוחות מול הדברים שפרסם בגיליון 'עולם קטן' שיחולק בבתי הכנסת השבת".