הילה קורח סופדת: "תודה שלימדת אותנו להמשיך קדימה גם כשקשה"

המגישה ואשת הטלוויזיה, הילה קורח, ספדה לסבתה שהלכה לעולמה בגיל 98 וסיפרה על אישיותה המיוחדת: "האישה נבנתה מחומרים אחרים שכבר לא מכירים היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 19:55 כ באדר התשפג

הילה קורח סופדת: "תודה שלימדת אותנו להמשיך קדימה גם כשקשה"
הילה קורח, צילום: ויקיפדיה, Aya Efraim CC BY-SA 3.0

המגישה ואשת הטלוויזיה, הילה קורח נפרדה היום (ב') מסבתה, סבתא ציפורה, שהלכה לעולמה בגיל 98. בעמוד האינטסגרם שלה, שיתפה קורח את דברי ההספדה שנשאה בהלוויה של סבתה וסיפרה על אישיותה המיוחדת.

"עקרת בית אבל מחזיקה את כולם ביד רמה"

"יום קיץ שרבי בטירוף אי שם בשנות ה-80 המאוחרות", פתחה המגישה את ההספד, "נכנסות לדירה ברחוב נחמני, כמו בכל יום ראשון וישר למטבח שם מחכה גל הדף של מרק עוף עם גורגעלך ולפעמים אפילו רגליים מציצות להן מהסיר. 'הגעתם? יופי שבו האוכל מוכן', 'אבל סבתא, אני לא כזה רעבה', 'מה פתאום? יש מרק הכנתי לך!' מניחה צלחת מרק רותח. חם לי, אני מזיעה והירכיים נדבקות לכיסא הפורמייקה אבל שותה מרק עוף עם קיינדעלך".

קרוח סיפרה על אישיותה המיוחדת של סבתה. "כי עם סבתא ציפורה לא מתווכחים. אין טעם לנסות אפילו. המוכרים בתחנה המרכזית למדו את זה, האורחים מקנדה שבאו לבקר וחזרו כמה קילו יותר, ואנחנו הנכדים במיוחד. אחרי המרק בא העוף, אחרי העוף יש קומפוט ואחרי הקומפוט שוב שאלה: 'תאכלו משהו?'בבית פמיניסטי כמו שלנו היה אך הגיוני שמישהי כמו ציפורה תוביל אותו- עקרת בית אבל מחזיקה את כולם ביד רמה, מעמידה סירים ומחלקת הוראות, בודקת מה השכנים יגידו אבל לא ממש מתרגשת מאף אחד. תעמוד על שלה, תדרוש את מה שמגיע לה ותוודא שהשבט שהקימה מההריסות יפרח ויהווה את תעודת הניצחון שלה יום יום".

"האישה נבנתה מחומרים אחרים שכבר לא מכירים היום"

קורח סיפרה על הדבר הראשון שסבתה אמרה לה כשהיא ראתה את בנה הבכור. "הדבר הראשון שהיה לסבתא שלי להגיד כשהיא ראתה אותי לראשונה מחזיקה את אורי, בן 6 שעות, היה: 'הוא רוצה אחות', עם קריצה. בלי עכבות, בלי התנצלויות. עוד דרך לטפטף לנו שככה היא מנצחת את הנאצים שוב ושוב. בשעות האחרונות הרבנו להגיד שסבתא נגאלה מייסוריה אבל אם לומר את האמת- סבתא שלנו לא ספרה ייסורים. האישה נבנתה מחומרים אחרים שכבר לא מכירים היום".

בסיום ההספד, הודתה קורח לסבתה על השנים בו היא חייה לצידה. "98 שנים של אסונות ואבידות ושל צחוק ושמחות, של ריבים קטנים עם יאשע וגדולים עם הנכדות בזמן שהיא מבריחה ממתקים לנינים שזכו ליהנות ממנה, זכות שאינה מובנת מאליה. תודה סבתוש שלימדת אותנו להרים ראש, שלימדת אותנו להמשיך קדימה גם כשקשה. נזדקק לזה עכשיו. אוהבות אותך תמיד", חתמה המגישה את ההספד.