צפו ויתרה על החלום: הילה קורח התפטרה ופרצה בבכי בשידור חי

המגישה ואשת הטלוויזיה שיתפה את צופי רשת 13 כי היא מוותרת על חלומה להיות רופאה: "מכה קשה למי שלא יודעת מה זה להגיד 'לא' בחיים שלה ומעדיפה לירוק דם מילולית, מאשר לוותר או לא להשלים משימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/22 10:17 כח באב התשפב

ויתרה על החלום: הילה קורח התפטרה ופרצה בבכי בשידור חי
הילה קורח, צילום: ויקיפדיה, Aya Efraim CC BY-SA 3.0

המגישה ואשת התקשורת, הילה קורח הספיקה לעשות המון במהלך חייה: קריירה בגלי צה"ל, מעבר לערוץ 10 שהפך ל 13, בנוסף לשלושה תארים בהם אחד ברפואה והתמחות במחלקה הגריאטרית. הערב (ד') הודיעה בשידור חי כי היא החליטה להתפטר מתפקידה כרופאה.

"מכה קשה למי שלא יודעת מה זה להגיד 'לא' בחיים שלה ומעדיפה לירוק דם, מילולית, מאשר לוותר או לא להשלים משימה", פתחה קורח את דבריה, "לפני כמה חודשים הבנתי שיום לפני התורנות אני הופכת לבן אדם שאני לא רוצה להיות. אני לא מצליחה לחייך, חסרת סבלנות כלפי הסביבה, חסרת סלחנות כלפי עצמי, מסתובבת עם גוש בגרון במקרה הטוב או בוכה הרבה במקרה הרע. השילוב של אחריות כבדה, בדידות גדולה והעדר שעות שינה, נותנים אותותיהם על הנפש".

"תורנות נמשכת הרבה יותר שעות, כולל הסטרס הבלתי ניתן לתיאור"

אשת הטלוויזיה הזכירה את מחאת המתמחים ואמרה כי התורנות נמשכת הרבה יותר שעות מהמ שהציבור חושב. "המאבק של המתמחים מדגיש את המספר 26 אבל זה שקר- תורנות נמשכת הרבה יותר שעות כולל הסטרס הבלתי ניתן לתיאור שלפניה וערפול ההכרה שמגיע אחריה. סיוט, שנמשך שנים, עבור מי שרוצה לתפקד כבן אדם בתוך ומחוץ לבית החולים", ציינה קורח.

עוד הוסיפה ואמרה כי העומס בתורנות מביא לידי טעויות. "גם כשניסיתי להיות הכי חדה שלי עשיתי טעויות. לא טראומטיות מדי אבל איתן גם הלכתי הביתה, לא משנה כמה רגעי חסד היו לי עם מטופלים והמשפחות שלהם. גם כשהייתי הכי מכילה וסבלנית נתקלתי על בסיס יומי כמעט באנשים אלימים, שגם אם ממש אשתדל שלא לשפוט אותם במצבם הקשה - אין סיבה בעולם להתנהג ככה למי שמנסה לעזור לך גם כשאמרתי לעצמי שזו תקופה ושרבות עשו את זה לפניי ורבות יעשו את זה אחריי, לא הצלחתי למצוא נחמה. גם העבודה היומיומית, גם פתרון החידות הרפואיות, גם הרווחה שהצלחתי לתת למטופלים והחיבוק והסיפוק העצום שבעזרה לאחר- החווירו", אמרה מגישת הטלוויזיה.

קורח סיימה את דבריה בבקשה לצופים: "זה לא מגיע לנו, זה לא מגיע לכם. קוראים לנו מפונקים, בכיינים, משאירים אותנו מחוץ לשולחן המשא ומתן ומורחים אותנו בלי סוף עם תכניות לתנאי שירות אנושיים שלא יוצאות לפועל. אלה האנשים שמטפלים בכם, בהורים שלכם, בילדים שלכם. הם גמורים".