עמית סגל התרשם מהשער החריג בעיתון: "למסגר ולתלות"

עיתון מקור ראשון של סוף השבוע הקרוב, בחר לפרסם על עמוד השער של מוסף "יומן" את ההספד המלא של הרב אליעזר מלמד מהלווייתם של האחים הלל ויגל יניב הי"ד, דבר חריג לשער של עיתון. הפרשן הפוליטי התרשם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/23 23:04 ט באדר התשפג

עמית סגל התרשם מהשער החריג בעיתון: "למסגר ולתלות"
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שער חריג לעיתון: עיתון "מקור ראשון" שיחולק מחר (ו') לקראת סוף השבוע, יצא במהלך חריג שלא נהוג בדרך כלל בעיתונים. העיתון פרסם בעמוד השער של מוסף "יומן" של העיתון את ההספד המלא של הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה,בהלוויתם של האחים הלל ויגל יניב הי"ד שהתגוררו ביישוב. מי שהתרשם מההחלטה הוא הפרשן הפוליטי עמית סגל, בנו של עורך העיתון חגי סגל שכתב על כך בטוויטר: "למסגר ולתלות".

מי שחשף את השער הוא מנכ"ל העיתון, דורון ביינהורן שצייץ את תמונתו בטוויטר. ביינהורן כתב: "השבוע כשכתבתי בזמן ההלוויה שאת ההספד של הרב מלמד צריך ללמד בבתי הספר, לא חשבתי שזה יהפוך לשער שלנו. כ"כ הרבה טקסט בשער שהוא בדרך כלל תמונה וכותרת? אז במקרה הזה כן. הספד, נאום, מכתב מכונן של הרב מלמד" כתב ביינהורן.

הלל ויגל יניב הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

ההספד של הרב מלמד: "למות ולכבוש את ההר"

בהספד עצמו שפורסם בשער העיתון תחת הכותרת: "למות ולכבוש את ההר" נכתב: "וכשהלל ויגל מתעלים בקדושת כלל ישראל, גם המתנחלים כולם, שנוסעים באותם כבישים, נעשים קצת קדושים עמהם". בהמשך נכתב: "בגלות לא זכינו לקבור את מתינו בכבוד. הלוויה גדולה הייתה עלולה לעורר פוגרומים. בשקט יהודים קברו את קדושיהם ובחשאי ביכו את מותם ובייסורים נוראים שמרו על הגחלת שלא תכבה. אנחנו היום זוכים לקבור את קדושינו במעמד ממלכתי בהר הרצל" צוטטו דבריו של הרב מלמד.