עמית סגל מסביר: אהרון ברק של לפני 30 שנה היה מסכים עם לוין ורוטמן

בפרק השלישי בסדרת הסרטונים שלו, המסבירים בפשטות את הרפורמה המשפטית, מסביר הפרשן הפוליטי את מאחורי הקלעים של פסילת חוקי היסוד בידי בג"צ | הציטוט המפתיע של אהרון ברק מלפני שלושים שנה בנוגע לפסילת חוקי יסוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 15:57 ח באדר התשפג

עמית סגל מסביר: אהרון ברק של לפני 30 שנה היה מסכים עם לוין ורוטמן
עמית סגל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סרטון שלישי בסדרה: הנושא הבוער ביותר במדינה בימים אלה ובכלל מאז הוקמה הממשלה, הוא הרפורמה במערכת המשפט. החקיקה שמובילה הקואליציה מלהיטה את משכן הכנסת יום אחר יום כשגם מחוץ לכנסת, ההפגנות של מתנגדי הרפורמה מתגברות ככל שהזמן עובר. אבל עם כל הבלאגן סביבה, הרבה אנשים כלל לא יודעים את הסעיפים עצמם של הרפורמה.

צפו בסרטון המלא של עמית סגל:

בדיוק בגלל זה התחיל הפרשן הפוליטי עמית סגל בסדרת סרטונים בהם הוא מנסה להסביר בפשטות, את הסעיפים ברפורמה. בסרטון השלישי בסדרה, אותה העלה לרשתות החברתיות, מסביר סגל את העיקרון בכל הנוגע לפסילת חוקי יסוד בידי בג"צ. הרפורמה של השר לוין וחבר הכנסת רוטמן כאמור, הביאה חוק שקובע כי בג"צ לא יוכל לפסול חוקי יסוד.

אהרון ברק |

אהרון ברק, ציטוט מלפני 30 שנה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשאהרון ברק הסכים עם רוטמן ולוין

בסרטון מסביר סגל את ההיסטוריה של חקיקת חוקי היסוד, מהכנסת הראשונה ועד המהפכה החוקתית של אהרון ברק בשנת 1995. בסרטון, מביא סגל ציטוט של ברק עצמו מלפני שלושים שנה, הקובע כי למערכת החוקים בישראל יש פירמידה ובראשה עומדים חוקי היסוד וכי השופט אינו מעל לחוקי היסוד. עוד מסביר סגל, כי על חוק יסוד הלאום שהוגש בשנים האחרונות, דן בג"צ ולמעשה הפר את מה שאמר ברק בעצמו. 

בהמשך הסרטון מסביר סגל גם את הבעיתיות שיש בחקיקת חוקי היסוד כפי שהם היום ומסביר כי אין לחוק היסוד שום מעמד מיוחד בעת שניגשים לוקק אותו: "אפשר לחוקק גם חוק יסוד: הג'ינג'ים וחוק יסוד: משק המים" מסביר סגל.