צדיקים: העיתונאי החרדי לשעבר בתמונה יהודית עם ינון מגל

עיתונאי הארץ חיים לוינסון, שגדל כחרדי ויצא בשאלה, שיתף תמונה בה הוא מניח תפילין יחד עם ינון מגל בעקבות נאומו של הנשיא הרצוג: "פותחים את הבוקר באחדות ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/23 17:22 כב בשבט התשפג

צדיקים: העיתונאי החרדי לשעבר בתמונה יהודית עם ינון מגל
חיים לוינסון, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הרפורמה המשפטית מעוררת סערות רבות בכנסת ומחוצה לה, ותופסת מקום נכבד בשיח התקשורתי. אמש (א') נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נשא נאום בו ביקש למצוא פשרה ולשמור על אחדות וכבוד הדדי בעם. מי שלקח את הבקשה ברצינות ולתשומת ליבו הוא עיתונאי "הארץ" והחרדי לשעבר, חיים לוינסון, שפרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה בה הוא מניח תפילין יחד עם העיתונאי ינון מגל וכתב: "במצוות הנשיא פותחים את הבוקר באחדות ישראל".

עיתונאי "הארץ" שגדל כחרדי ספד: "איך אפשר לשכוח 2 ילדים קטנים כאלה"

בעקבות הפיגוע הקשה ביום שישי האחרון בו נרצחו שלושה ישראלים, אלתר שלמה לדרמן והאחים יעקב ואשר פלאי בני 6 ו-8, כתב לוינסון פוסט בו כתב "אי אפשר להמשיך הלאה אחרי שרואים את התמונות האלה, של ילדי החמד שנרצחו אתמול, אשר ויעקב פלאי. קשה להסביר לאנשים מבחוץ מה זה להיות ילד חרדי. שילוב בין תמימות בלתי נתפסת לחמידות ילדית שטרם קולקלה על ידי העולם הגדול. ואלו שתי תמונות מושלמות, שלוכדות את זה".

לקראת סיום הפוסט כתב לוינסון כי "לפעמים זה לא נתפס שגם מחר תזרח השמש. וגם מחר חבריהם לתלמוד תורה יקומו בבוקר, ייקחו את הילקוט, יסדרו את החולצה והציצית ויצעדו לבניינים ברחוב מינץ. גם מחר יעצרו אוטובוסים בתחנה הזו, ועוד חודש כבר נשכח". לוינסון מסיים וכותב: "לשכוח זה דבר טבעי, אבל לפעמים הוא גם כל כך מופרך. איך אפשר לשכוח 2 ילדים קטנים כאלה, את התמונות האלה עם החיוכים האלה".