נועה ירון דיין מתקשה להאמין: "שומעים אותי?"

כוכבת הרשת שחזרה בתשובה שיתפה בפוסט חשוף בחשבון האינסטגרם שלה על הקושי שלה בתפילה, "כדי להתפלל אני צריכה להאמין בכוחו של דיבור לחצות שכבות של אטמוספרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/23 15:48 ט בשבט התשפג

נועה ירון דיין מתקשה להאמין: "שומעים אותי?"
נועה ירון דיין, צילום: שרה דיין

מגישת הטלוויזיה לשעבר, נועה ירון דיין, נוהגת לשתף את אלפי העוקבים ברשת החברתית ברגעים מחייה האישיים. היום (ג') היא כתבה על תחושות מהתפילה שלה. "הלו, אבא שבשמיים, שומע אותי?", פנתה בפוסט לריבונו של עולם, "אני משדרת אליך". דיין שיתפה כי מאז המצאת הלווינים כבר אין משמעות רבה למרחק, אך היא עדיין מרגישה רחוקה מה'.

"כדי להתפלל אני צריכה להאמין בכוחו של דיבור לחצות שכבות של אטמוספרה"

"קשה לי להתפלל ולהאמין בכוחה של תפילה", חשפה בפתיחות מול עשרות אלפי עוקביה. "כדי להתפלל אני צריכה להאמין בכוחו של דיבור לחצות שכבות של אטמוספרה", היא הסבירה, "לנפץ תיקרות זכוכית של תודעה". כוכבת הרשת מזכירה לעצמה שלא מדובר בתופעה מוזרה, היא הרי יודעת שהיא משדר מהלך. "אם ציוץ בטוויטר יכול בקלות לפתוח מלחמה, או להביא להסכם שלום", כתבה ברוח המאורעות האחרונות, "איך אתעצל לשלוח את מילותיי, רצונותיי, חלומותיי, ותקוותיי, שיתערבלו להן באלגוריתם השמיימי. שיגיעו רחוק".

"להפסיק לשדר זה לשכוח שיש לי בית"

מנחת הרדיו סיכמה את הפוסט עם פסקה ברוח אופטימית יותר. "לפעמים כשאני כן מתפללת, אני מרגישה כמו ניצולה מספינה טרופה, שהים פלט אותה על אי בודד", שיתפה בתחושות ההתרוממות. "וכן, חשוב למצוא אוכל, לבנות מחסה, ולהדליק אש. אבל אסור להפסיק לשדר. להפסיק לשדר זה לשכוח שיש לי בית. זה ללכת לאיבוד לתמיד ועל אמת". ירון-דיין הוסיפה שאסור שדבר כזה יקרה, "אז אני מתחזקת לשדר. שולחת כל יום מילים לחלל הבריאה. ורק אחר כך, פונה לצוד דג, ולהדליק מדורה".