"בלי טיפת אני" נועה ירון דיין מעריצה את הביטול המוחלט

כוכבת הרשת שחזרה בתשובה התרגשה לשתף את המוני העוקבים בתאריך המיוחד השבוע, וסיפרה על העולם שמשתוקק לתורה ממנה היא לומדת: "הנבואות מספרות שהחושך יהיה בלבבות. והמלחמות יהיו בתוך המוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/23 15:07 יא בטבת התשפג

נועה ירון דיין מעריצה את הביטול המוחלט
נועה ירון דיין, צילום: שרה דיין

מגישת הטלוויזיה לשעבר, נועה ירון דיין, נוהגת לשתף את אלפי העוקבים ברשת החברתית ברגעים מחייה האישיים. אתמול, בצום עשרה בטבת ויום הקדיש הכללי, היא התייחסה ליום פטירתו של רבי נתן מברסלב. כזכור, לפני עשרות שנים חזרה דיין בתשובה ומאז נחשבת לאחת החסידות הברסלביות המוכרות. 

בפתח דבריה תיארה כיצד לפני 200 שנה, באוקראינה, ישב בחור "עם אש של נביא בתוך העיניים, וכתב כמו משוגע. כתב וכתב וכתב. בלי הפסקה. בלי מנוחה. בלי חדר עבודה. בלי משכורת. בלי תמלוגים". הי מתארת כי רק חזון אחד היה לרבי נתן, והוא, לכתוב ולהדפיס את תורתו של רבי נחמן. "הוא היחיד שידע ושהבין שהעולם צריך, מוכרח, חייב, כזאת תורה. שתתגלה ותפרח ותרפא את העולם".

"אני מעריצה את הביטול המוחלט"

"כי תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר, והנבואות מספרות שהחושך יהיה בלבבות. והמלחמות יהיו בתוך המוח. ואף אחד לא ישעבד אותנו פיזית, אבל כולנו נהיה עבדים ושפחות. והאהבה האמיתית של אדם לעצמו תהיה נדירה כמו לויתן כחול. למרות שהאהבה תהיה בכל מקום. על שלטי החוצות. בבית הקולנוע. בין דפי רבי המכר. באלפי פרקים של אלפי טלנובלות. האהבה תהיה נדירה. אנשים יפלו ליאוש מהזמינות הגבוהה שלה מצד אחד, ומהבלתי אפשריות שלה מהצד השני. הם יתנהגו כאילו הכל כשורה, אבל למעשה הם יפסיקו להיות מסוגלים לקבל ולתת אותה. הם ידברו עליה. יכתבו עליה. ויכאבו את חסרונה. הם יתנפצו ויחזרו ויתנפצו על מזח עשוי לבבות של אבן". 

דיין, שכבר הספיקה להוציא שני ספרים ובימים אלו עורכת את סדנאות הכתיבה שלה, מתארת כי יבוא יום והעולם יהיה רעב לאהבה, "נהיה בתת תזונה רוחני כמו שרק מישהו שבע יכול להיות. נהיה משתוקקים אל הפשיטות והתמימות כמו שרק בני אדם מתוחכמים למוות יכולים להיות". בסיום דבריה, הוסיפה כי רבי נתן מברסלב הוא המודל שלה לתלמיד אמיתי, "אני מעריצה את הביטול המוחלט. את מידת האמת. את מסירות הנפש. את היכולת להיות מראה מושלמת בלי טיפת אני שיעוות, ומעריצה את האומץ להיות האיש הנכון בזמן הנכון".