יהורם גאון סוגר מעגל: נלחמתי כדי לשיר את השורה בפזמון הזה

הזמר והיוצר הוותיק הוציא יחד עם תזמורת "חיבה" ביצוע חדש לשיר "ניגונים" וסיפר איך כילד הוא התרגש מהשיר הזה: "הסיפור הזה של המזמורים, הניגונים והפיוטים הוא חלק מההווייה שאליה נולדתי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/01/23 12:14 ח בשבט התשפג

יהורם גאון סוגר מעגל: נלחמתי כדי לשיר את השורה בפזמון הזה
צילום: Yossi Zamir/FLASH90

הזמר והשחקן הוותיק, יהורם גאון, הוציא הוציא יחד עם תזמורת "חיבה" ביצוע חדש לשיר "ניגונים" של המשוררת, פניה ברגשטיין. הפקת השיר בוצעה במסגרת  פרויקט "חיבת הפיוט" שנוסד מטעם "מרכז חיבה הירושלמי" ומרכז זלמן שזר בשיתוף משרד התרבות. הביצועים הופקו על ידי מרכז חיבה בהשתתפות נגני תזמורת חיבה ונגני אנסמבלים ייחודים בשילוב עם זמרים ופייטנים.

גאון התייחס להפקת השיר החדש בכתבה לאתר וואלה וסיפר כי "השיר שכתבה פניה ברגשטיין הוא ביטוי לכל העשייה של האנשים שעובדים בכזו נאמנות ושקידה ב'חיבה'.  היא כתבה 'שְׁתַלְתֶּם נִגּוּנִים בִּי, אִמִּי וְאָבִי, נִגּוּנִים מִזְמוֹרִים שְׁכוּחִים'. זה הסבר לכל העשייה הזאת של 'חיבה'".

"נלחמתי עם ילדים אחרים בני גילי לשיר את השורה שבפזמון"

גאון הוסיף וסיפר כי "הבית שלנו בירושלים היה באמת בית של ניגונים, כל הזמן. זה לא היה שולחן שאכלו עליו ורצו מהר החוצה. זה היה שולחן שבו אכלו בלילות שבת והתחילו עם שורה של ניגונים, חלקן גם רומנסות ספרדיות. ''שְׁתַלְתֶּם נִגּוּנִים בִּי, אִמִּי וְאָבִי', ואכן זה נשתל בי ממש מיום שהכרתי את עצמי. משם זה הלך לבית הכנסת כשאני נלחם עם ילדים אחרים בני גילי לשיר את השורה שבפזמון, היתה שם תחרות גדולה. הסיפור הזה של המזמורים, הניגונים והפיוטים הוא חלק מההווייה שאליה נולדתי. לכן ביצעתי את השיר הזה בשמחה רבה".

מי שהפיק עם גאון את השיר, הוא האמן ומנהל "תזמורת חיבה", אלעד גבאי, שהוסיף ואמר כי "יהורם מייצג את התהוות התרבות הישראלית, הוא אמן עכשווי וגם ותיק, זו זכות להפיק יחד איתו דווקא את השיר 'ניגונים' שהינו נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית, ואין מתאים ממנו לדמותו של יהורם גאון".

מילות השיר

שְׁתַלְתֶּם נִגּוּנִים בִּי, אִמִּי וְאָבִי, נִגּוּנִים מִזְמוֹרִים שְׁכוּחִים. גַּרְעִינִים; גַּרְעִינִים נְשָׂאָם לְבָבִי – עַתָּה הֵם עוֹלִים וְצוֹמְחִים. עַתָּה הֵם שׁוֹלְחִים פֹּארוֹת בְּדָמִי, שָׁרְשֵׁיהֶם בְּעוֹרְקַי שְׁלוּבִים, נִגּוּנֶיךָ, אָבִי, וְשִׁירַיִךְ אִמִּי, בְּדָפְקִי נֵעוֹרִים וְשָׁבִים. הִנֵּה אַאֲזִין שִׁיר עַרְשִׂי הָרָחוֹק הִבִּיעַ פִּי אֵם אֱלֵי בַּת. הִנֵּה לִי תִּזְהַרְנָה בְּדֶמַע וּשְׂחוֹק "אֵיכָה" וּזְמִירוֹת שֶׁל שַׁבָּת. כָּל הֶגֶה יִתַּם וְכָל צְלִיל יֵאָלֵם בִּי קוֹלְכֶם הָרָחוֹק כִּי יֵהוֹם. עֵינַי אֶעֱצֹם וַהֲרֵינִי אִתְּכֶם מֵעַל לְחֶשְׁכַת הַתְּהוֹם.