חנן בן ארי מזועזע: איך יכול להיות שאבדה השליטה

בעקבות הפיגוע הרצחני בליל שבת בשכונת נווה יעקב, מפורסמים רבים הגיבו ואף מתחו ביקורת על התנהלותה של הממשלה | קורין גדעון: "הלך לבית כנסת ולא חזר. איך זה הגיוני", חנוך דאום: "על הרצח של הילד הזה מחלקים ממתקים ברחבי הגדה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/01/23 22:51 ו בשבט התשפג

חנן בן ארי מזועזע: איך יכול להיות שאבדה השליטה
חנן בן ארי , צילום: צילום מסך יוטיוב

שבעה ישראלים נרצחו אמש (ו') בפיגוע בבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים. מדובר באחד מאירועי הטרור הקטלניים ביותר בישראל מאז שנת 2011. מפורסמים רבים הגיבו לפיגוע ואף מתחו ביקורת על התנהלותה של הממשלה ברשתות החברתיות.

הזמר הסרוג, חנן בן ארי פרסם פוסט בו הוא כתב כי "במדינה שלנו יש תחושת חוסר אונים. במדינה שלנו, שהסבים והסבתות וההורים שלנו בנו ואנחנו מחוייבים ורוצים להמשיך ולקיים אותה בביטחון, ביד חזקה, בחוכמה ובנחישות. במדינה. שלנו. איך יכול להיות שאבדה השליטה?!? הלב עם המשפחות, הלב עם ירושלים, הלב עם העם היפה והמגוון שלנו. מגיע לנו ביטחון ואחדות מבפנים ומבחוץ. אין לי ארץ אחרת".

צילום: באדיבות המשפחה

קורין גדעון: "נקרע לי הלב", קארין קליינברג: "מדינת ישראל חייבת להגיב"

מנחת הטלוויזיה הישראלית, קורין גדעון פרמסה סטורי בה כתבה: "נקרע לי הלב. שבת עצובה". מאוחר יותר, פרסמה עוד סטורי בו נראים המחבלים שביצעו את הפיגוע וכתבה: "חיות אדם". עם פרסום שמו של הנרצח, אשר נתן בן ה-14, כתבה: "ילד שהלך לבית כנסת ולא חזר. איך זה הגיוני. אני רק חושבת על ההורים שלו".

אלי ונטלי מזרחי הי"ד. צילום: באדיבות המשפחה

האושייה הסרוגה, קארין קליינברג, פרסמה עם צאת השבת סטורי בה כתבה כי "שבוע טוב ומבורך. ירושלים הלב איתכם כל השבת. משתתפת בצער המשפחות ורפואה שלמה לכל הפצועים. דם יהודי אינו הפקר. מדינת ישראל חייבת להגיב".

ענהאל שמואלי: "הסיוט של כל שומר שבת", חנוך דאום: "תסתכלו על העיינים הטובות"

גם אושיית הרשת, ענהאל שמואלי, פרסמה עם צאת השבת סטורי בה שיתפה את תחושתיה בעקבות הפיגוע כל השבת רציתי לשתף אתכן במשהו מצחיק, חיכיתי למוצש כדי שנצחק כולנו ביחד. ובום! מדליקה את הפלא ורואה את האסון הנורא הזה. הסיוט של כל שומר שבת זה לגלות אסון שכלל לא היית מודע אליו. כמה עצב, בלתי נתפס, מספר ההרוגים והפצועים, כמויות של מעגלים עם לבבות שבורים. חיבוק גדול לכל מי שזקוק.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסופר והקומיקאי, חנוך דאום, התייחס לפיגוע וכתב כי "אשר נתן בן ה14 הוא אחד מנרצחי הפיגוע בנווה יעקב. תסתכלו בעיניו הטובות. בחיוך. איזו אבידה. ועל הרצח של הילד הזה מחלקים ממתקים ברחבי הגדה, כאילו יש איזו גבורה מיוחדת במעשה השפל הזה. בלתי נתפס".