תיקנה את הכותרת על הפיגוע בירושלים: יעל שלביה נגד הניו יורק טיימס

הדוגמנית הישראלית פרסמה את הידיעה של הניו יורק טיימס על הפיגוע בירושלים ותיקנה את הכותרת השגויה: "7 יהודים נרצחו במתקפת במתקפת טרור"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/01/23 21:53 ו בשבט התשפג

תיקנה את הכותרת על הפיגוע בירושלים: יעל שלביה נגד הניו יורק טיימס
יעל שלביה, צילום: נוגה תמיר \ CC BY-SA 4.0

שבעה ישראלים נרצחו אמש (ו') בפיגוע בבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים. מדובר באחד מאירועי הטרור הקטלניים ביותר בישראל מאז שנת 2011. ברחבי העולם סיקרו את הפיגוע הרצחני, ביניהם העיתון האמריקאי ה-"ניו יורק טיימס" שפרסם הבוקר את הידיעה על הפיגוע תחת הכותרת: "לפחות 7 נרצחים במתקפה במזרח ירושלים".

הדוגמנית הישראלית המצליחה, יעל שלביה, ראתה את הכותרת של הניו יורק טיימס והחליטה לעלות לעמוד הסטורי שלה צילום מסך בו היא מתקנת את הכותרת השגויה. "7 יהודים נרצחו בבמתקפת טרור", תיקנה הדוגמנית המצליחה את העיתון האמריקאי.

צילום: צילום מסך אינסטגרם יעל שלביה

"מתקפה נוראית המתרחשת ביום השואה הבין-לאומי"

כאמור, כלי התקשורת ברחבי העולם סיקרו ביממה האחרונה הפיגוע הרצחני בירושלים. רשת הטלוויזיה האמריקאית, CNN, ציינו כי "במקביל לכך שארצות הברית תומכת בישראל, היא גם קוראת למניעת הסלמה. אך בהינתן שני הפיגועים האחרונים, כל תקווה למניעת ההסלמה היא מאוד לא סבירה". ברשת הטלוויזיה הבריטית, BBC, ציינו כי "שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי תיאר זאת כמתקפה נוראית המתרחשת ביום השואה הבין-לאומי".

בערוץ הצרפתי, "France 24", דיווחו כי "בשני הצדדים התחוללו שינויים משמעותיים. בצד הפלשתיני אנחנו רואים דור חדש שהולך והופך לחסר סבלנות, שהולך והופך למתוסכל. מצד שני, בישראל קמה הממשלה הימנית ביותר בתולדות המדינה, מה שקורה במדינות רבות נוספות ברחבי העולם". בערוץ הטלוויזיה האמריקני WUSA9 תוארו האירועים בתור "אחת המתקפות הקטלניות נגד ישראלים זה שנים".