חיוך של מיליון דולר – מה כדאי שתדעו על ציפוי והלבנת שיניים?

לאנשים רבים חשוב כל כך החיוך שלהם, ובצדק. להפוך את החיוך שלהם לכזה של מיליון דולר החושף שיניים ישרות, לבנות, מסודרות ואסתטיות הוא מטרה מרכזית ומובנת של הרבה מאוד אנשים, וכיום ישנן דרכים לא כואבות ויעילות ביותר להשיג תוצאה זו

חדשות כיפה תוכן שיווקי 02/02/21 20:35 כ בשבט התשפא

חיוך של מיליון דולר – מה כדאי שתדעו על ציפוי והלבנת שיניים?
צילום: shutterstock

החיוך שלנו הוא במובנים רבים כרטיס הביקור שלנו – זה לרוב אחד הדברים הראשונים אליהם שמים לב אנשים הפוגשים אותנו ואחת האינדיקציות העיקריות בנוגע לאיך שאנחנו מרגישים באותו הרגע. לכן לאנשים רבים חשוב כל כך החיוך שלהם, ובצדק. להפוך את החיוך שלהם לכזה של מיליון דולר החושף שיניים ישרות, לבנות, מסודרות ואסתטיות הוא מטרה מרכזית ומובנת של הרבה מאוד אנשים, וכיום ישנן דרכים לא כואבות ויעילות ביותר להשיג תוצאה זו. הלבנת שיניים וציפוי שיניים הן שתיים מהטכניקות שכדאי להכיר בהקשר זה.

הלבנת שיניים – מה חשוב לדעת?

כמובן שכולנו רוצים שיניים לבנות ואסתטיות שיסייעו ליצור את אותו חיוך כובש של מיליון דולר, ובמקרים רבים הדרך להשיג זאת היא באמצעות הלבנה של השיניים. זאת מכיוון שאצל מרבית האנשים צבע השיניים נוטה להכהות ולהצהיב לאורך השנים, ובמקרים רבים כתמים מתחילים להיווצר עליהן, במיוחד כאשר מדובר בשיניים של אנשים מעשנים או כאלו המרבים בשתיית קפה ומשקאות "מכתימים" נוספים. כמובן שגם חוסר הקפדה על היגיינת הפה עלול לתרום להאצת תהליך היווצרות הכתמים וההצהבה.

בכל הנוגע להלבנת שיניים חשוב לדעת כי ישנן דרכים שונות לביצוע ההלבנה, חלקן מומלצות יותר מאחרות, ממגוון סיבות. אחת השיטות המומלצות ביותר, כזו המעניקה למטופל/ת גמישות ודרך לשלוט בעצמם על תהליך ההלבנה, היא באמצעות סדים אשר משוחים בחומר הלבנה. במסגרת תהליך זה מכין רופא השיניים סדים מיוחדים המותאמים אישית לפה ומבנה השיניים הייחודי לאותו מטופל. לאחר מכן, המטופל עצמו מרכיב למשך כשעתיים מדי יום את הסדים עם חומר הלבנה מיוחד, לרוב למשך תקופה של כשבועיים. בהקשר זה חשוב לציין כי לא אצל כל המטופלים מתקבלת אותה התוצאה, וזו תלויה גם משמעותית באופן בו ימשיך אותו מטופל לטפל בשיניו, ישתדל לצמצם בעישון וצריכת משקאות מכתימים, יצחצח שיניו מדי יום לפחות פעמיים וכו'.

בנוסף, חשוב לדעת כי על מנת לבצע הלבנה בצורה יעילה ונכונה יש קודם לטפל בבעיות בשיניים, במידה ואלו קיימות, דוגמת עששת, בעיות חניכיים וכד'

ציפוי שיניים – מה חשוב לדעת?

גם הליכים של ציפוי שיניים הפכו נפוצים ומבוקשים ביותר בעולם רפואת השיניים ובמסגרת טיפוח האסתטיקה של הפה. ציפוי שיניים הוא תהליך במסגרתו מודבקת שכבת ציפוי ייחודית לשן המאפשרת להסתיר פגמים וויזואליים בולטים, לשמור על השן וליצור מראה חלק, אסתטי ומושלם.

תהליך זה יחסית פשוט ומהיר, וכולל לרוב שתי פגישות עם רופא השיניים - בראשונה תבוצע בדיקה ותילקחנה מדידות מדויקות של השן עבורה נדרש הציפוי. בנוסף, יבדוק הרופא גם את השיניים הסמוכות ואת הפה כולו, על מנת לקבל תמונה כוללת בנוגע לאופן בו יש להתקין את הציפוי על השן. לאחר לקיחת מדידות מדויקות עבור אותה שן ספציפית הנתונים יישלחו למעבדה, אשר תייצר את הציפוי באופן ייעודי עבור אותו מטופל ועבור אותה שן ספציפית. בפגישה הבאה, לאחר כמה ימים, ידביק הרופא את שכבת הציפוי בהליך מהיר, פשוט ונטול כאבים.

יש לציין כי ציפוי בשן עלול ליצור רגישות קלה וזמנית בשן, כזו אשר אמורה לחלוף לאחר כמה ימים בלבד.

היכנסו לאתר של ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה, למידע נוסף אודות ציפוי שיניים וטיפולי הלבנת שיניים ומה חשוב לדעת על התהליך.