השאלון נמאס מזמרות ששרות פסוקים: זמרת רוק דתייה נותנת בראש

היוצרת הירושלמית חוגגת שיר ראשון מתוך אלבום שצפוי לצאת בקרוב ומספרת לחדשות כיפה מה הטעות הראשונה שעשתה בתחום, איזה פריט חובה יש לה בארון, וגם, איך היא מצליחה לשמור על קשר עם הקהל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 16:22 יב בכסלו התשפג

נמאס מזמרות ששרות פסוקים: זמרת רוק דתייה נותנת בראש
צילום: חנני הורוביץ

הכירו את תהילה אופנהיימר, בת 32, נשואה ואמא לשתיים. גרה בירושלים. עוסקת בתחומי כתיבה יוצרת- מנחת סדנאות ולומדת בבליותרפיה במקביל להיותה זמרת יוצרת. עם ההרכב שלה "קומי רוני" היא מופיעה בפני קהלים נשיים עם תכנים יהודיים רוחניים, וכרגע עובדת על מופע חדש להשקת האלבום שיתחיל לרוץ באזור פורים. 

 אופנהיימר יוצאת בשיר ראשון מתוך מיני אלבום שעתיד לצאת בקרוב, רוק עם רוח. ולדבריה מאסה בזמרות דתיות שיושבות על פסנתר ושרות פסוקים."הגיע הזמן לתת בראש, לעשות רוק גם אם יש בתוכו יש הרבה אמונה וצניעות. השיר 'נפאל בתשרי' הוא שיר סיפור שנכתב בשיתוף מיקרה קרני ומנסה לרקוד בין קלילות הגרוב לעומק החרדה כשמשהו נאבד לנו כדי ליצור הזדהות עם הסיפור הישראלי פנימי". 

פריט חובה שיש לך בארון?

כובעי צמר לחורף. גם כי אני אוהבת לגוון את הכיסוי ראש וגם כי בחורף זה ממש מחמם (מוזמנים לשמוע את השיר שלי "אל תסתכלו במטפחת".

מה הטעות ראשונה שעשית בתחום?

חשבתי שיש זמן מסוים וצורה להוציא שיר חדש וזה תקע אותי הרבה זמן עם שירים מוכנים שחשבתי שלא "נכון" להוציא. בקיצור שכחתי כמה הקב"ה פה אחראי באמת על העסק ולא בשר ודם. 

איך נראה יום העבודה שלך?

היום הגעתי למקום שכל השבוע שלי קשור ליצירה שלי ושל אחרים וזה מאוד מרגש. אני כותבת תמיד תמיד! בין המקלחת לשינה\ בין התנהלות הבוקר להליכה לעבודה ועוד. יש לי זמנים של הידוק השירים והלחנה בערבים בדר"כ, כששתי המתוקות ישנות. בתקופה הקרובה יש לי חזרה ערב בשבוע עם חבורה של נגניות על!! חכו להפתעות :) אני לומדת יומיים בשבוע תחום שנקרא בבליותרפיה ורואה את זה קשור ליצירה באופן מדהים. אני מלמדת מוסיקה ויצירה בתיכון לבנות בירושלים שנקרא "עלמא אמונה" ופוגשת נערות מוכשרות ומלאות כרימון. 

איך נקראת הקבוצה שלך עם עצמך בוואטסאפ?

שורות כדי לא לשכוח.

בתור זמרת דתייה, איך את מצליחה לייצר קשר עם הקהל? 

בימינו יותר קל ויותר קשה. מצד אחד רשתות חברתיות: יש לי עמוד פייסבוק שאני משתדלת למלא במחשבות והשראות (הוא נקרא תהילה tehila ואתם מוזמנים לעקוב) משתדלת גם להשתעשע באנסטגרם (tehila_musician). ומצד שני באמת ב"ה יש המון נשים יוצרות מדהימות וזה מייצר תחרות והצפה מסוימת. אני מרגישה שלבנות קהל היום זו מלאכה רצינית אבל משתדלת לשמוח בזה ולא להיות לחוצה מזה. מי שבאמת רוצה לשמוע מתאמץ ומוצא. גם בזה יש ברכה. 

מה היא יצירה מושלמת עבורך?

"יצירה שלמה" התכוונתם?! כי כמובן שאין דבר כזה מושלמת. קודם כל זו אחלה שאלה. אם אני חושבת על זה רגע, יצירה שלמה זו יצירה שאני שומעת אותה ובאמת משהו בגוף זז אצלי. מפנים או מחוץ. עם הזמן אני מרגישה שזה לגמרי נכון על יצירות שלי עצמי. השלמות ביותר הן אלה שבכל ביצוע או אפילו חזרה, גורמות לאיזה רעד\ צמרמורת\ דמעות. ו... כן כן זה אשכרה קורה!