הכלה עברה מבחן הוראת הלכה - והשרה הגיעה לפרגן למדרשת לינדנבאום

שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק הוזמנה להיות אורחת כבוד באירוע סיום מבחני הוראת הלכה של מספר תלמידות מצטיינות - בין הלומדות כלתה של השרה סטרוק

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/01/23 09:45 כג בטבת התשפג

הכלה עברה מבחן הוראת הלכה - והשרה הגיעה לפרגן למדרשת לינדנבאום
צילום: יצחק וייס

במדרשת לינדבאום התקיים אמש (א׳)  מעמד הענקת תעודות לנבחנות במבחני הלכה של המשרד לשירותי דת. בטקס הוענקו תעודות ל-15 נבחנות אשר לראשונה נבחנו במבחני הלכה של המשרד לשירותי דת. בין האורחים שנכחו במעמד היו שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, שכלתה נמנית עם הנבחנות, והשר לשירותי דת לשעבר, חבר הכנסת מתן כהנא. כלתה של סטרוק, אחינועם, למדה השלימה במכון מתן את תוכנית ההלכה שלה. 

במהלך דבריה אמרה סטרוק: "כשאני רואה נשים ששקועות ועוסקות בתורה זה בעיני דבר גדול מאוד. אשרייכן נשים יקרות ואשרי כל מי שמלמד אתכם וטורח במפעל הגדול הזה של לימוד תורה לבנות ישראל. תחזקנה ידיכן".

צילום: יצחק וייס

מתן כהנא: "נאבקנו מול כוחות גדולים עד השעות האחרונות המבחנים היו מוטלים בספק"

חבר הכנסת, מתן כהנא ברך את הנבחנות: ״עולם לימוד התורה הנשי הוא הבשורה הרוחנית המשמעותית ביותר שאנו חווים בדור הנוכחי. כשאני מסתכל לאחור על כהונתי כשר לשירותי דת למעלה משנה, בחלק מהדברים הצלחתי ובחלק נכשלתי אבל הסיפור של עולם התורה הנשי היה מבחינתי גולת הכותרת ובתוך זה המבחנים שאתן עברתן הם בפירוש נקודת שיא.

צילום: ללא

עוד הוסיף ואמר כי "אני מתפלל לקב"ה שהדבר הזה ימשיך, זה לא עניין של מה בכך, נאבקנו מול כוחות גדולים, עד השעות האחרונות המבחנים היו מוטלים בספק. אני מקווה שהכנסנו רגל בדלת ואת הדבר הזה אי אפשר יהיה לעצור כי אתן המהפכה והדבר קריטי לעם ישראל".