מימין ומשמאל הם מוסיפים שמן למדורה: סיכום אמירות הפוליטיקאים

חילופי השלטון, רפורמת לוין והפגנות השמאל גורמים לתסיסה גוברת משני הצדדים. אבל במקום להרגיע את הרוחות יש מי ששופכים עוד שמן למדורה ומעמיקים את הקיטוב בעם | עושים סדר באמירות הקשות מהשבוע האחרון

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/01/23 22:13 יז בטבת התשפג

מימין ומשמאל הם מוסיפים שמן למדורה: סיכום אמירות הפוליטיקאים
הכנסת, אמירות מתסיסות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השטח בוער: הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו עוד לא השלימה שבועיים להשבעתה והרוחות סביבה עדיין לא נרגעו. האופוזיציה זועמת וחוששת מפני הרפורמה המשפטית שמתכנן שר המשפטים יריב לוין, וחבר הכנסת של עוצמה יהודית, צביקה פוגל, העומד בראש ועדת הפנים של הכנסת, הודיע כי צריך לעצור את שר הביטחון לשעבר בני גנץ עקב "בגידה במולדת". עושים סדר בהידרדרות השיח בימים האחרונים - כל ההתבטאויות משני הצדדים.

"זו בגידה במולדת וזו עילה למעצר"

בראיון לכאן 11 אמר פוגל: "יש לעצור את יאיר לפיד, בני גנץ, יאיר גולן ומשה (בוגי) יעלון, את הארבעה האלה צריך לעצור הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע". לדבריו, אותם נבחרי ציבור, חלקם לשעבר, לא מדברים רק על הפגנה, "לא על דגלים ולא שום דבר אחר. הם מדברים עכשיו על מלחמה וקוראים למלחמה. אם הם היו קוראים להפגין, הייתי נותן להם את הזכות להפגין. אבל הם מתייחסים אליי כאויב. זו בגידה במולדת וזו עילה למעצר". בתגובה לריאיון, יו"ר מפלגת יש עתיד ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בטוויטר: "היה ברור שזה יגיע. במדינות לא דמוקרטיות השלטון תמיד מאיים לעצור את ראשי האופוזיציה".

צביקה פוגל

צביקה פוגל צילום: עמיאל ירחי, כיפה

"מרי אזרחי רחב היקף"

סגן שר הכלכלה לשעבר, יאיר גולן, בחר להתסיס גם הוא את השטח, ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב כך: "כנגד ממשלת הזדון והרשע יש רק דרך אחת - מרי אזרחי רחב היקף. הרס מערכת המשפט, מינויים פוליטיים ללא הגבלה, הרשאה לחרדים לעשות ככל העולה על רוחם בכספי המיסים שלנו. למה שנסכים, למה שנקבל את זה על הראש שלנו, על הכיס שלנו, על החיים שלנו? לעולם לא נסכים".

יאיר גולן

יאיר גולן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד הוסיף כי יש צורך "לשנות דיסקט. לא עוד הפגנות מנומסות במוצ"ש, לא עוד פוסטים נמלצים לעת ערב, ולא לקינה בכי ונהי. רק מעשים. רק תוצאות. עסקים יושבתו, שירותים יושבתו, דרכים יחסמו, והמתיימר לשלוט באמצעות מושחתים, נהנתנים, קיצוניים וחשוכים יגלה שהעם הוא הריבון, אנחנו הריבון, ואנחנו נקבע את גורלה של המדינה שלנו. הכוח לעם, וזה לא יקרה ללא מאבק נחוש ואמיץ".

"הם יעצרו עם אזיקים"

חבר הכנסת מעוצמה יהודית, אלמוג כהן צידד בחברו לסיעה צביקה פוגל ואמר בראיון היום לערוץ 13: "אני חושב שהדברים נאמרו בעידנא דריתחא. יחד עם זאת, אני אומר בצורה ברורה: האחריות על כתפיהם היא מאוד גדולה" והוסיף: "יש להורות להם להפסיק עם השיסוי, ההסתה והרצון לשפוך דם ברחובותיה של מדינת ישראל, ולהדגיש להם שאם לא יעשו כן - הם יעצרו עם אזיקים".

אלמוג כהן

אלמוג כהן צילום: ללא

"עם החוטף בנימין נתניהו וחבורתו אסור לדבר"

גם חברת הכנסת נעמה לזימי תקפה באופן קשה ואמרה על נתניהו: "בגוש שלנו יש מי שנדמה להם שצריך לדבר עם החוטף, עם מי שמחזיק מדינה שלמה בת ערובה, שהחליט לרסק את כולנו בשם המשפט שלו, שהכניס את העשבים השוטים של כהנא להיות הדמויות הבכירות בממשלה ובקבינט - את בן גביר, האיש שאצבע בעין היא ההגדרה היחידה שהוא מכיר לביטחון לאומי, ואת סמוטריץ', השליח הכי נאמן של פורום קהלת, של המשיחיים, ושל המתנחלים הקיצוניים, שקיבל כוח מופרע על הכלכלה והביטחון של כולנו. ואל נא נשכח את יריב לוין, שבנימוס וממלכתיות מזויפת וצינית, החליט שישראל תשנה פניה ללא היכר. אבל לא. עם החוטף בנימין נתניהו וחבורתו אסור לדבר, צריך להתגבר עליהם".

נעמה לזימי

נעמה לזימי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית יהיה עליך"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בישיבת סיעתו: "התוכנית שאתה מוביל ומאפשר תפגע אנושות בביטחון הלאומי, גם בתחושת החוסן של כל האזרחים מכל חלקי החברה, וגם ביכולתו של בג"ץ ושל המערכת המשפטית להיות כיפת הברזל המשפטית שלנו מול העולם. אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך, האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית יהיה עליך".

גנץ

גנץ צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

"הגן על שוטריך, מפני פקודותיו"

בוגי יעלון צייץ השבוע בחשבון הטוויטר שלו קריאה לסרבנות שוטרי משטרת ישראל: "מפכ”ל משטרת ישראל, ראינו את השוטרים במלוא תפארתם, מאפשרים מחאה בירושלים, תל אביב וחיפה, כיאה במדינה דמוקרטית, זכור שיש פקודות שדגל שחור מתנוסס מעליהן. אינך אשם שהציבו מעליך שר, שהוא עבריין מורשע. הגן על שוטריך, מפני פקודותיו".

משה יעלון

משה יעלון צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90