לא רק מירי רגב: המינוי הסרוג של קרעי בסכנה

מינויו של חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר מטעם סיעת "התעוררות", אלעד מלכא, לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, יעלה לדיון בנציבות בשבוע הבא

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/01/23 12:53 יט בטבת התשפג

לא רק מירי רגב: המינוי הסרוג של קרעי בסכנה
שר התקשורת שלמה קרעי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר ששרת התחבורה, מירי רגב הודיעה הבוקר (ה') כי היא החליטה לא לעתור לבג"צ והגיעה להסכמות עם היועמ"שית על מינויו של אבי בן זקן למ"מ המשנה למנכ"ל למשך חצי שנה, גם מינויו של שר התקשורת הנכנס, חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי בסכנה.

על פי דיווח של הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל, המינוי של מנכ״ל משרד התקשורת המיועד, אלעד מלכא, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר מטעם סיעת "התעוררות", יעלה לדיון בנציבות רק שבוע הבא אבל הבדיקות המקדימות העלו שאין לו מספיק ניסיון ניהולי לתפקיד הרגיש.

אלעד מלכא,

אלעד מלכא, צילום: ראובן קפוצ'נסקי

רגב התקפלה ופעיל הליכוד יקבל ג'וב אחר

כאמור, בן זקן, פעיל ליכוד אשדודי שעבד קודם בהתאחדות הקבלנים, מלווה את רגב בשנה האחרונה ונחשב למקורב אליה, אך כאמור וועדת המינויים פסלה אותו מלכהן כמנכ"ל. השרה רגב מסרה: "המינוי בוצע בהסכמה רחבה בין שרת התחבורה, הייעוץ המשפטי לממשלה ונציבות שירות המדינה". רגב הוסיפה כי "בדיון שהתקיים עם היועמ"ש, המשנים והנציבות, עלה שהמינוי יוביל להתערבות בג"ץ בהחלטת הממשלה ופסילתו. דבר שהיה פוגע בשמו הטוב של משה בן זקן".

מירי רגב

מירי רגב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זה הזמן להוביל את המשרד לתנופת עשייה אל מול האתגרים", אמרה רגב. "אני מברכת את משה על מינויו ובטוחה שיחד נעשה ונצליח. אין זה סוד שסברתי שמשה ראוי לתפקיד המנכ"ל אולם לעת הזו, החלטתי לקבל את בקשתו להתמנות לתפקיד מ"מ המשנה למנכ"ל ואין לי ספק שהוא יוסיף ויתקדם בעשייה בשירות הציבורי בהמשך הדרך".

דרמה לילית | אסנת מארק הודיעה לאקוניס: "לא אתמנה למנכ"לית"

שבוע שעבר הודיע שר המדע אופיר אקוניס על חילופים בצמרת המשרד עליו הוא אמון כאשר המנכ"לית הילה חדד חמלניק תפנה את מקומה לחברת הכנסת לשעבר אסנת מארק. מארק שכזכור התמודדה בפריימריז בליכוד אך לא הגיעה למקום ריאלי ולא נכנסה לכנסת, הייתה אמורה להתמנות לתפקיד, אך המהלך גרר גם ביקורות ציבוריות, אמש הודיעה לשר כי היא מושכת את מועמדותה.

אסנת מארק

אסנת מארק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהודעה שפרסם השר אקוניס נכתב: "הערב הודיעה לי המועמדת שהגשתי לועדת המינויים בנציבות שירות המדינה לתפקיד מנכ"לית המשרד, חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק, שהיא מבקשת למשוך את מועמדותה לתפקיד. צר לי על בחירתה. האמנתי באמונה שלמה שאוסנת תבצע את התפקיד במקצועיות ומסירות ותתרום תרומה גדולה למשרד אך אני מכבד את החלטתה ומאחל לה מכל הלב הצלחה בכל דרך שתבחר".