בוגר ישיבת עתניאל וחבר מועצת ירושלים: קרעי מינה סרוג לתפקיד יוקרתי

שר התקשורת הנכנס מינה את אלעד מלכא, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם "התעוררות" לשעבר לתפקיד מנכ"ל המשרד | עופר ברקוביץ בירך: "איזו בשורה מרגשת, רק אל תסגור לנו את תאגיד השידור הציבורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/23 13:44 ט בטבת התשפג

בוגר ישיבת עתניאל וחבר מועצת ירושלים: קרעי מינה סרוג לתפקיד יוקרתי
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טקסי חילופי השרים ממשיכים להתקיים במשרדים נוספים לאחר שאתמול (א') יתחלפו השרים במשרדי הביטחון, האוצר, החינוך, הפנים וביטחון הפנים. בתוך כך, שר התקשורת הנכנס, חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי הודיע היום כי אלעד מלכא מונה לתפקיד מנכ״ל משרד התקשורת.

מלכא, בן 37 ותושב אפרת נשוי לטל תנעמי ואב לשלושה. הוא נולד באשדוד להורים שעבדו בחינוך. הוא למד בישיבה התיכונית "נווה שמואל" ובישיבת בעתניאל. שירת כלוחם בחטיבת כפיר במסלול הסדר. למד לימודי הסמכה לרבנות וסיים תואר ראשון בכלכלה ובמדעי המדינה באוניברסיטה העברית. 

אלעד מלכא,

אלעד מלכא, צילום: ראובן קפוצ'נסקי

בשנת 2013 נבחר אלעד לכהן כחבר מועצת עיריית ירושלים כחלק מסיעת "התעוררות" והחזיק בתיק הנוער והחינוך הבלתי פורמלי. בשנת 2015 הצטרף לקבוצת "הליברלים בליכוד" והתמודד במשבצת הצעירים בפריימריז אך לא נבחר לכנסת לאחר שלא שובץ במקום ריאלי.

מלכא וברקוביץ'. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עופר ברקוביץ: "איזו בשורה מרגשת, רק אל תסגור לנו את תאגיד השידור הציבורי"

יו"ר סיעת התעוררות לשעבר וחבר מועצת ירושלים, עופר ברקוביץ', בירך על המינוי: "איזו בשורה מרגשת. אלעד מלכא מונה להיות מנכ"ל משרד התקשורת. זו גאווה גדולה. הוא משלנו. התעוררות היא בית גידול למנהיגים איכותיים".

עוד הוסיף ואמר כי "אלעד חרוץ, חכם, ערכי, יסודי, שולט בפרטים, בקיצור מקצוען ואני יכול לשפוך פה עוד הרבה סופרלטיבים עשה דרך ארוכה מאוד בהתעוררות, מפעיל מן המניין. לראש צוות דת ועיר, למספר 3 בהתעוררות ואחד מהנציגים הכי טובים אי פעם של התעוררות בירושלים במועצת העיר. אלעד שוב תודה על כל השנים שלך, המון הצלחה בהמשך, ורק אל תסגור לנו את תאגיד השידור הציבורי (שהתוכן בו הוא סיבה לפתוח טלוויזיה)".

קרעי: עדיין ישנם קולות שאינם נשמעים מספיק בתקשורת הישראלית

שר התקשורת הכנס, שלמה קרעי נאם בטקס חילופי השרים בנוכחות השר היוצא, יועז הנדל ובכירים נוספים. "לפני ארבעים ואחת שנה, ערב ראש השנה, תשמ"ב, בעודי עובר בבטן אמי, טען ראש הממשלה מנחם בגין בראיון לטלוויזיה כי 'אלה העובדים בכלי התקשורת, הם הקבוצה שהיא למעשה מנהלת את עריכת החדשות וכדומה, הקבוצה הזאת מפרשת את המושג ממלכתיים כאנטי ממשלתיים. לא היה כדבר הזה בעבר. לא היה כדבר הזה בעבר אמר מנחם בגין. לדאבוני, ארבעים ואחת שנה ודבר לא השתנה.
"אני טוען לממלכתיות", אמר בגין. "כלומר, צריך לתת בטלוויזיה וברדיו ביטוי לכל גוון ציבורי רציני".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "כמו אז כן היום. עדיין ישנם קולות שאינם נשמעים מספיק בתקשורת הישראלית. על מנת שנצליח לייצר כאן חברת מופת, עלינו לתת ביטוי למגוון הקולות היוצרים יחד את מי שאנחנו. נפעל לפתיחת שוק התקשורת לתחרות אמיתית, וכפועל יוצא מכך יתחזקו ההוגנות, השקיפות והאיכות, ויבוא לידי ביטוי באופן מאוזן הפסיפס המרהיב של כלל הציבור הישראלי".