עמית סגל משתף: הרצח העגום והצוואה של סבתא

הפרשן הבכיר שיתף את צוואתה של סבתו במלאת 75 להירצחו של אחי סבו, ידידיה סגל מהאצ"ל בידי יריבים מארגון ההגנה. מילותיה של סבתו מקבלים משמעות חדשה על רקע ההתבטאויות בימים האחרונים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/01/23 20:36 יז בטבת התשפג

עמית סגל משתף: הרצח העגום והצוואה של סבתא
סגל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"רק לא מלחמת אחים": זו הייתה צוואתה של סבתו של העיתונאי עמית סגל. את הצוואה בעלת המשמעות חלקה עם משפחתה בעקבות המקרה הקשה בו נרצח ידידה אפשטיין פעיל האצ"ל ואחי סבו של סגל בידי יריבם מארגון ההגנה. במלאת 75 שנה לרצח ועל רקע התבטאויות הפוליטיקאים בימים האחרונים, חזר סגל בציוץ בטוויטר לרצח ההוא ולצוואה המיוחדת של סבתו.

הציוץ המיוחד של עמית סגל:

" למלחמה צריך שניים ופה אין אפילו צד אחד שמעוניין"

סגל כותב: "החודש לפני 75 שנה נחטף ונרצח אח סבי, ידידיה סגל, באחת מהפרשות העגומות של מלחמות היהודים. סבתא רבא שלי סירבה לנקמה וקראה: 'רק לא מלחמת אחים'. בימים שמדברים בטיפשות על מלחמת אחים, שלא תהיה כי למלחמה צריך שניים ופה אין אפילו צד אחד שמעוניין, יהי השלום בתוכנו צוואתו וצוואתה" כתב.

ידידיה סגל

ידידיה סגל צילום: Segal Family-cc-by-sa ויקיפדיה

הפרשה שהסעירה את היישוב היהודי

ידידיה סגל היה איש אצ"ל, שנחטף על ידי אנשי "ההגנה" בינואר 1948 וגופתו נמצאה בסמוך לכפר הערבי טירה (כיום טירת הכרמל). לטענת האצ"ל והמשפחה, סגל נרצח במהלך חקירתו על ידי אנשי "ההגנה", וגופתו הושלכה בסמוך לטירה, על מנת לטשטש ראיות. לפי גרסת "ההגנה" ידידיה סגל הצליח לברוח מידי אנשי ההגנה ונרצח בידי תושבי טירה. הפרשה עוררה סערה ציבורית ביישוב ערב הקמת המדינה, וכן כאשר עלתה לכותרות מספר פעמים בשנים הבאות. הפרשה הייתה אחת מנקודות השיא במאבקים הפנימיים בתוך היישוב העברי בין "ההגנה" לאצ"ל.