תלמיד הישיבה ניצל מטביעה בתור תינוק ועשה קורס לחבריו הנשואים

צור טבע בבריכץ הנוי בביתו לפני 21 שנים ועבר החייאה כתינוק. מהמקרה הקשה שלו הוא לקח יוזמה והחליט ללמד את חבריו הנשואים כיצד להציל את חיי ילדיהם: "אין סיבה שההורים כאן לא ידעו איך להציל חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 14:17 טו בטבת התשפג

תלמיד הישיבה ניצל מטביעה בתור תינוק ועשה קורס לחבריו הנשואים
צילום: דוברות מד"א

לפני כ-21 שנה, כשצור דרורי היה תינוק בן שנתיים, הוא טבע בבריכת הנוי בביתו ונמצא מחוסר הכרה. סבתו, אחות בהכשרתה ורופא שכן החלו לבצע פעולות החייאה ויחד עם ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזנק למקום הצילו את חייו. כעת, שני עשורים לאחר מכן, החליט דרורי לנצל את הנס שחווה כתינוק ויזם לחבריו קורס החייאת תינוקות על מנת למנוע את האסון הבא.

הפגישה המרגשת עם המצילים

לפני כחודש וחצי, לראשונה מאז שחייו ניצלו, נפגש צור עם צוות מד"א שטיפל בו. המפגש המרגש העמיק לצור את ההבנה כי הכוח להצלת חיים יכול לעבור אל הציבור הרחב וכך, בתחושת שליחות וסגירת מעגל, יזם צור יחד עם הגרעין התורני נווה דקלים באשדוד קורס מיוחד של מד״א.

אילוסטרציה

טביעה. אילוסטרציה | צילום: פלאש 90, גילי יערי

הקורס התקיים ל-15 משתתפים ובמסגרתו למדו הנוכחים, הורים לילדים, כיצד לנהוג במקרה חירום רפואי ומהן הפעולות הראשונות והחשובות כדי להפוך טרגדיה לנס ולהציל את חיי ילדיהם.

"התחלתי מהישיבה, מהחברים שלי ומהמקום שבו אני נמצא מדי שבוע, כי אין סיבה שההורים כאן לא ידעו איך להציל חיים"

על סגירת המעגל המיוחדת והקורס שיזם, סיפר צור דרורי: "לאחר המפגש עם מד"א שביצע בי פעולות החייאה והציל את חיי עלה לי הרעיון לראש, רציתי לתרום ולעזור לאחרים כמו שעזרו לי לפני 21 שנה".

הוא סיפר על הקורס לחבריו הנשואים: "התחלתי מהישיבה, מהחברים שלי ומהמקום שבו אני נמצא מדי שבוע, כי אין סיבה שההורים כאן לא ידעו איך להציל חיים. למדנו החייאה, טיפול בחנק ושיטות להצלת חיים בקרב פעוטות ותינוקות. הקורס היה מקצועי ומיוחד מאוד עבורי, אני מרגיש שנמצאת על כתפיי האחריות להעביר הלאה את הידע המקצועי, אמשיך לסייע לאחרים גם בעתיד".