אחרי אסון הטביעה חנוך דאום פונה לציבור החרדי: "הכינרת נפלאה, אבל צריך להכיר אותה"

כוכב הרשת המגזרי פרסם פוסט כואב על טביעת הנער החרדי אמש בכנרת, ופנה לציבור החרדי בבקשה לשמור על חייו בטיולים של תקופת בין הזמנים "כיף לראות אתכם בבין הזמנים נהנים, אבל בואו נעבור את הקיץ בשלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/22 15:22 כא באב התשפב

אחרי אסון הטביעה חנוך דאום פונה לציבור החרדי: "הכינרת נפלאה, אבל צריך להכיר אותה"
חנוך דאום, צילום: באדיבות המצולם

צעיר כבן 19 נפטר אמש  (ד')  לאחר שטבע סמוך לחוף הנפרד בטבריה (ליד לציון קבר רבי מאיר). הצעיר, שנעדר כשעה במים, נמשה מהמים מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק ופונה לבית החולים פוריה במצב אנוש. מאוחר יותר, נאצלו הרופאים לקבוע את מותו.

מי שהתייחס למותו של הנער הוא אושיית הרשת ותושב גוש עציון חנוך דאום שגדל בעברו ברמת הגולן, ומעיד על עצמו ככזה ששוחה המון בכנרת ונחלי הגולן. דאום שיתף במקרה טראגי מעברו בו שני חרדים טבעו למוות בכנרת, ומשפחתו התארחה בביתם של משפחת דאום בעת החיפושים אחרי הגופות, "כשהייתי ילד טבעו שני חרדים בכינרת ומשפחתו התארחה אצלנו בזמן החיפושים. אני חושב שהמקרה הטראגי ההוא שרט אותי, גרם לי לרגישות יתירה". 

חנוך דאום

חנוך דאום צילום: Moshe Shai/FLASH90

"מי שלא יודע לשחות שלא יכנס למים, בוודאי לא העמוקים"

דאום פתח את הפוסט במילות נחמה עצובות על המקרה, ובחר משם לכתוב פנייה לציבור החרדי לתקופת בין הזמנים, תוך שהוא מדגיש שלא מדובר בהתנשאות עליהם אלא בבחינת "לא תעמוד על דם רעך".

"אינני איש מקצוע או הצלה, אבל כמי ששוחה המון בכינרת וגדל בנחלי הגולן, זו קריאה לכולם אבל בדגש לאחי החרדים שברוך ה׳ מטיילים בימים האלה ונהנים מהארץ היפה: אנא שמרו נפשכם. לא כהתנשאות חלילה אלא באמת מתוך דאגה"

"צריך להכיר בזה שכניסה עם בגדים מקשה על השחייה"

הוא ציין שלוש נקודות חשובות שיסייעו להם לשמר על עצמם בסביבת מים במטרה להעלות את המודעות לתופעה הקשה. הנקודה הראשונה שהעלה דאום היא בעיית מיומנות השחייה בקרב המגזר החרדי ומתייחסת לעובדה שהציבור אינו מורגל בשחייה ולא מבקר חדשות לבקרים בכנרת ובנחלי הסביבה, "מי שלא יודע לשחות שלא יכנס למים, בוודאי לא העמוקים", כותב דאום.

דאום: "זה כל כך כיף לראות אתכם בבין הזמנים נהנים וצוברים כוחות לאלול, אבל בואו נעבור את הקיץ בשלום" 

נקודה השנייה אליה התייחס דאום, היא גדרי הצניעות במגזר החרדי המחייבים אותם להיכנס בבגדים מלאים למים, דאום מסביר כי "צריך להכיר בזה שכניסה עם בגדים מקשה על השחייה. אני מבין (ומכבד) את מגבלת הצניעות, אבל יש בגדים ארוכים שמתאימים לרחצה ויש כאלה שלא".

בנקודה האחרונה מסביר דאום את מצוקת הצניעות בחופים עבור חרדים ודתיים, מה שגורם להם לאתר חופים מבודדים ללא רוחצים או רוחצות נוספים  ואמר, "אני מבין את הרצון להיכנס במקומות שאין בהם רוחצים נוספים, גדלתי ככה, אבל זה דורש מידה כפולה ומכופלת של זהירות".

כיף לראות אתכם בבין הזמנים נהנים וצוברים כוחות לאלול, אבל בואו נעבור את הקיץ בשלום.

לסיום כתב דאום "הכנרת נפלאה. היא אהבת חיי. אבל צריך להכיר אותה. את השעות שלה. את הרוחות של הצהריים המאוחרים. גם בנחלים צריך לדעת להתנהל. לקחת מספיק מים לעליה, ללכת במקומות המסומנים, לא בכל מקום לקפוץ וכו'. זה כל כך כיף לראות אתכם בבין הזמנים נהנים וצוברים כוחות לאלול, אבל בואו נעבור את הקיץ בשלום".