הרב עופרן מזהיר: "לוודא שלא יוכל לשוב ולבנות סביבו קהילה"

לאחר שחרורו של עזרא שיינברג מהכלא וההפגנות נגדו, חוששים מתנגדיו כי ינסה להקים קהילה חדשה. הרב אילעאי עופרן: "לוודא שלא יוכל לשוב ולבנות סביבו קהילה משום סוג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/23 14:02 יג בטבת התשפג

הרב עופרן מזהיר: "לוודא שלא יוכל לשוב ולבנות סביבו קהילה"
הרב אילעאי עופרן. , צילום: מושיק שאמע

שחרור עזרא שיינברג: השבוע שוחרר לביתו עזרא שיינברג לאחר 7.5 שנות מאסר אותן ריצה בעקבות הרשאתו באונס ומעשים מגונים בנשים מקהילתו. מאז שחרורו נלחמים רבים ורבות על הוקעתו מהחברה וניסיון לוודא כי הוא לא מתכנן לחזור ולהקים קהילה חדשה בקצרין אליה עבר להתגורר יחד עם משפחתו שם גם הפגינו רבים לאחר ששוחרר. 

הרב אילעאי עופרן התייחס לשחרורו של שיינברג ובפוסט בפייסבוק כתב כי עכשיו תורה של החברה לשלם את חובה בענינו ולהוקיע אותו. בפוסט כתב הרב עופרן: "הרב האנס השתחרר מהכלא וטען בציניות אכזרית ש'שילם את חובו לחברה'. עכשיו תור החברה לשלם את חובה, ולוודא שלא יוכל לשוב ולבנות סביבו קהילה משום סוג. לא ללמד, לא לייעץ, לא 'תורה' ולא 'הרב'. זה החוב האמיתי, והוא מוטל על כל אחד ואחת מאיתנו" כתב.

הפוסט של הרב עופרן:

הרב עזרא שיינברג

הרב עזרא שיינברג צילום: Basel Awidat/Flash90

סמוטריץ' תומך במחאה נגד שיינברג

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התבטא השבוע בנושא ואמר דברים דומים. בפוסט בפייסבוק הוא הביע תמיכה במחאת תושבי קצרין. "ביום ראשון עזרא שיינברג השתחרר מהכלא אחרי שריצה 7.5 שנות מאסר" כותב סמוטריץ'. "כזכור הפגיעה שלו טלטלה את המגזר הדתי לאומי ובעקבותיו התפוצצו עוד ועוד פרשות מתוקשרות הן בציבור הדתי לאומי והן בציבור החרדי".

סמוטריץ

סמוטריץ'. מצטרף למאבק בשיינברג צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סמוטריץ' ממשיך וכותב: "היום הציבור הדתי לאומי עומד למבחן נוסף האם הוא יקבל לקהילתו עבריין מין מורשע שלא עשה תשובה ולא פיצה את הנפגעות או שהוא יעמוד בכל כוחו מנגד ולא יתן לו לבנות קהילה חדשה ובכך יגן על הנפגעות והנפגעים הבאים".

"קורא לציבור לפעול ולהיאבק בשיינברג"

"אני רוצה לחזק את תושבי קצרין שנלחמים בעוז ובגבורה למען טוהר המחנה" מביע סמוטריץ את תמיכתו במוחים. "אלו אנשים שיוכלו להגיד 'ידנו לא שפכו את הדם הזה' גם אם חלילה תתרחש פגיעה נוספת". סמוטריץ' לא מסתפק בכך וקורא לציבור לפעול ולהיאבק בשיינברג, "אני קורא לציבור להצטרף למאבק של תושבי קצרין ולהוקיע את עברייני המין מתוכנו".

הפגנה נגד שחרורו של שיינברג. אתמול

הפגנה נגד שחרורו של שיינברג. אתמול צילום: ללא

סמוטריץ' מסיים ואומר: "מחזק את הנפגעים והנפגעות, התלמידים והתלמידות ועשרות האנשים שבמשך שנים ביקשו בעצתו. בידנו הדבר לחולל שינוי". כזכור לאחר צאתו מבית הכלא התרחשו הפגנות גם בבית הסוהר בו שהה וגם בעיר בה הוא מתכוון להתגורר.