הח״כ לשעבר מש״ס בהלם: ״אם העזיבה שלי גרמה לזה - היה שווה״

יגאל גואטה הסביר מדוע לדעתו תמיכתם של החרדים במועמדתו של אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת מפתיעה: "זו אמירה מטורפת, אני בטוח שהם התייעצו עם מועצת החכמים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/01/23 20:10 ח בטבת התשפג

הח״כ לשעבר מש״ס בהלם: ״אם העזיבה שלי גרמה לזה - היה שווה״
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בטרם הושבעה הממשלה, אמיר אוחנה נבחר לכהן כיו"ר הכנסת ה-25. בעד מועמדותו הצביעו 63 חברי כנסת, בתוכם חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות והציונות הדתית. רבה הראשי של ירושלים והראשון לציון לשעבר, הרב שלמה עמאר, וראש ישיבת "כסא רחמים", הרב מאיר מאזוז תקפו בחריפות את חברי הכנסת החרדים שתמכו במועמדתו של אוחנה.

"זו אמירה מטורפת, אני בטוח שהם התייעצו עם מועצת החכמים"

חבר הכנסת לשעבר מש"ס ואיש התקשורת הישראלי, יגאל גואטה, שפרש מהמפלגה בעקבות השתתפותו בחתונה של אחיינו ההומוסקסואל ,התייחס בראיון ל-"מהדורת חמש" של כאן חדשות לסערה. "האירוע העיקרי פה שמפלגת ש"ס ואני מדבר רק על ש"ס, הצביעו ב'קום ועשה' ליו"ר כנסת שהוא הומו, אני חושב שזו אמירה מטורפת, אני בטוח שהם התייעצו עם מועצת החכמים שלהם. זו האמירה הכי מעניינת של השבוע האחרון", אמר חבר הכנסת לשעבר מש"ס.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "זו התקדמות, יש 11 חברי כנסת של ש"ס, עוד שבעה חברי כנסת של יהדות התורה ועוד 14 חברי כנסת של הציונות הדתית וכולם הצביעו בעד יו"ר כנסת, בחור גיי, זה המדהים פה", אמר גואטה.

"אם העזיבה שלי גרמה לזה - זה היה שווה את זה"

גואטה התייחס למתקפות של הרבנים עמאר ומאזוז נגד חברי הכנסת החרדים. "תמיד יהיה איזה רב שדעתו לא נוחה ממה שקורה, אם מסתכלים על כל האירוע זה מטורף. אני בהלם שכל המפלגות החרדיות הצביעו, בלי נמנעים ובלי מתנגדים הצביעו בעד חבר כנסת גיי, זו אמירה", אמר הח"כ לשעבר מש"ס.

צילום: Michael Giladi/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "אם העזיבה שלי גרמה לזה שבמקרה של אמיר אוחנה הסתכלו על זה בצורה אחרת ועשו את הדברים אחרת, זה היה שווה את זה. יכול להיות שהיום זה היה אחרת לגמרי, ללכת ב'קום ועשה', להצביע למישהו שאתה לא מחוייב להצביע לו, הרי אם זה לא עולה בקנה אחד עם האידיאולוגיה שלך, אתה יכול להתנגד. זה אומר שיש התקדמות. אלא אם מישהו יבוא ויגיד לי דברים אחרים".