הרב עמאר תוקף את חברי הכנסת החרדים: "בושה שאין כדוגמתה"

רבה הראשי של ירושלים תוקף את חברי הכנסת החרדים שתמכו במועמדתו של אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת: "אנשים שנחשבים יראים תמכו, זה הדבר הכי חמור ונמוך שיש"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/01/23 18:03 ח בטבת התשפג

הרב עמאר תוקף את חברי הכנסת החרדים: "בושה שאין כדוגמתה"
צילום: Michael Giladi/Flash90

בטרם הושבעה הממשלה, אמיר אוחנה נבחר לכהן כיו"ר הכנסת ה-25. בעד מועמדותו הצביעו 63 חברי כנסת, בתוכם חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות והציונות הדתית. רבה הראשי של ירושלים והראשון לציון לשעבר, הרב שלמה עמאר תקף בחריפות את חברי הכנסת החרדיים שתמכו במועמדתו של אוחנה.

"אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה חרפה, אוי לאוזניים ששומעות זאת, ממנים אותם לתפקידים שנקראים תפקידים חשובים, איבדו כבר את כל הבושה גם אם היו משוגעים שעשו את זה, היו מסתתרים ואוי לו מי ששומעים עליו, ועכשיו בעוונותינו נפרצו השם ירחם, שלא יביא רעות לעם ישראל, עושים מזה מצעדים, מתגאים בזה", תקף הרב עמאר.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לצערי גם אנשים שנחשבים יראים תמכו, זה בושה שאין כדוגמתה"

עוד הוסיף ואמר כי "לצערי גם אנשים שנחשבים יראים תמכו, זה בושה שאין כדוגמתה, אנשים שמיציגים תורה ודת. צריך להתחזק בדבר הזה מאד, זה דבר חמור מאד, זה הדבר הכי נמוך שיש. זה דברים שלא היו מעולם שעושים מזה פרסום זה היה בושה גדולה. מצד שני חשבתי ששמעתי על המינוי אולי הגיע זמן המשיח כי כתוב חוצפה יסגא, היה הרבה חוצפות שחשבנו אבל כאן כבר הגענו לשיא, אנחנו צריכים להיזהר לא לקרב את אותם אנשים, לא להשלים להם מניין".

הרב שמקורב לקרעי נגד אמיר אוחנה: "נגוע במחלה הזאת"

הרב הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים" בבני ברק, תקף אמש (ש') בשיעורו השבועי את המתפארים במצעד הגאווה, והאשים את השר אמיר אוחנה וחלקו באסון מירון בו נספו 45 בני אדם ו-150 נוספים נפצעו.

הרב מאזוז

הרב מאזוז צילום: Flash90

"מצעד הגאווה - להתרחק מזה" אמר הרב מאזוז. "כשאתה רואה אנשים הולכים ומתפארים במצעד הגאווה בירושלים. לסגור את החלונות. לומר לילדים 'יש פה מצעד הבהמות, אין לכם מה להסתכל עליו'. יש בהמות הולכות על שתיים, מה נעשה? לפני שנתיים היה משהו בל"ג בעומר, אומרים שאיזה שר ממונה על מירון נגוע במחלה הזאת". הרב מאזוז נחשב למקורבם של השרים דרעי, בן גביר וקרעי.