הרב הראשי ספד לרב דרוקמן: "הטביע את חותמו בכל תחום מתחומי החיים"

זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן הלך הערב לעולמו והוא בן 90. הרבנים הראשיים לישראל ספדו | הרב אבינר ביכה את מות הרב: "אני שבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/22 22:48 א בטבת התשפג

הרב הראשי ספד לרב דרוקמן: "הטביע את חותמו בכל תחום מתחומי החיים"
הרב דוד לאו והרב חיים דרוקמן, צילום: גילי צרפתי

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, והוא בן 90. הרב דרוקמן כיהן כראש ישיבת אור עציון ונשיא מוסדותיה, רב היישוב מרכז שפירא, יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. המערכת הפוליטית כולה על שלל גווניה נפרדה הערב מהרב.

הרב הראשי ויושב ראש הכנסת ספדו

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו ספד: "יחד עם כל בית ישראל אני כואב את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, האדם הגדול, אשר במשך תשעים שנות חיים, לימד, חינך וקירב יהודים לאמונה בבורא. ומתוך אהבת התורה הגדולה אהב את כל אדם מישראל, כל רגב מאדמת ישראל, וכל אות בתורת ישראל, ובשלוש השלמויות הללו חינך והעמיד דורות אשר ימשיכו ללמוד, וימשיכו לראות את האור הגדול, מאיר לנגד עיניהם. חבל על דאבדין ולאו משתכחין".

הראשון לציון הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף: "קבלתי בצער עמוק את הידיעה על הסתלקותו לגנזי מרומים של ידידנו, מזקני הרבנים הרב חיים דרוקמן זצ"ל. עם ישראל איבד אישיות דגולה ורבת מעש שגידל דורות לתורה, תוצאות פעילותו ניכרו היטב והטביע את חותמו בכל תחום מתחומי החיים היהודיים. עמד עשרות בשנים לימין הרבנות הראשית עוד מתקופת כהונת מרן אאמו״ר זצ״ל שהיה עמו בידידות עמוקה, נלחם יחד עמנו שכם אל שכם למען שמירת מעמדה של הרבנות הראשית בתחומי הכשרות, הנישואין, הגיור ועוד. הנהיג את קהל עדתו ברמה ובמתינות בנועם הליכות ובסבר פנים. תנחומינו לרבבות תלמידיו ולמשפחתו הרוממה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן".

הרב דרוקמן והרב יצחק יוסף

הרב דרוקמן והרב יצחק יוסף צילום: ללא

גם הרב שלמה אבינר ספד וכתב בטוויטר: "אני שבור שרבּנו הרב חיים דרוקמן הלך לעולמו כי הוא היה מורי ורבי. כמובן, לא רק שלי אלא של עוד אלפים ורבבות. תהיה נפשו צרורה עם נשמות כל האנשים הגדולים הצדיקים".

הספדים מכל הקשת הפוליטית הישראלית

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר כתב: "כואב ודואב את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל זקן רבני הציונות הדתית, מגדולי רבני דורנו. הרב היה מנהיג גדול בתורה, העמיד תלמידים רבים, חינך דורות שלמים והיה לוחם ענק למען שלימותה ואחדותה של ארץ ישראל. הרב האיר את העולם בתורתו ובגמילות חסד עצומה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

חה"כ משה טור-פז כתב: "כואב את לכתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, זקן רבני הציונות הדתית. הרב היה ראש הישיבה של חיילי כששימשתי כמ"מ בצנחנים, אני זוכר את הקשר המיוחד שלהם אליו והדרך בה עיצב את חייהם כבני תורה וכלוחמים. מאז חלפו שלושים שנה ותורתו נפוצה על פני כל הארץ. יהי זכרו ברוך".

אחד מכותבי המכתב. הרב שלמה אבינר

אחד מכותבי המכתב. הרב שלמה אבינר צילום: פלאש 90

ח"כ יואב בן צור מש"ס כתב: "קבלתי בצער רב את הבשורה המרה על פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל. שולח תנחומים כנים למשפחתו הכבודה ולרבבות תלמידיו, במורשתו ותורתו תנוחמו. ולא תוסיפו לדאבה עוד".

יו"ר הכנסת לוין: "בשם הכנסת, אני שולח תנחומים למשפחתו"

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין כתב: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, ראש ישיבות בני עקיבא וחתן פרס ישראל. הרב דרוקמן גידל דורות של תלמידים, לצד כהונתו כחבר כנסת וכסגן שר הדתות. הרב דרוקמן הותיר אחריו מורשת מפוארת של אהבה ללא גבולות לתורת ישראל, לעם ישראל, למדינת ישראל ולארץ ישראל כולה. מורשתו תמשיך ללוות את עם ישראל לדורות. בשם הכנסת, אני שולח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו הרבים. יהי זכרו ברוך".

ח"כ מתן כהנא סופד לרב חיים דרוקמן זצ"ל, זקן רבני הציונות הדתית: "ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש. ברוך דיין האמת.  הרב חיים דרוקמן זצ"ל, היה מגדולי רבני ישראל בדור האחרון.  הרב היה גדול בתורה, הלכה ויראת שמיים. מבוני הציונות הדתית. הקים ישיבות ומוסדות וגידל אלפי תלמידים שנשאו בגאון את דגלי הציונות הדתית בזכות תורתו ומורשתו.  זוהי אבידה גדולה לציונות הדתית ולעם ישראל. יהי זכרו ברוך".

יריב לוין

יריב לוין צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

ח"כ ניר ברקת כתב: "יחד עם בית ישראל אני מבכה בכאב גדול את פטירתו של הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל, זקן רבני הציונות הדתית וראש ישיבות ואולפנות בני-עקיבא. הרב דרוקמן הקדיש את כל חייו לעם ישראל, חינך דורות של תלמידים לאהבת העם, לשירות משמעותי בצה"ל ולאהבת התורה והארץ.
כראש העיר ירושלים וכשליח ציבור, זכיתי להיות בקשר קרוב עם הרב במשך שנים. התפללתי לרפואתו וביקרתי בבית החולים לפני כמה ימים כשהרב כבר היה ללא הכרה אך זיו פניו ודמותו המאירה כל כך הקרינו כלפי חוץ את אישיותו המיוחדת. יהי זכרו ברוך".

בני גנץ: "ימשיכו ויצעדו בעקבותיו עוד רבים"

שר הביטחון בני גנץ כתב: "הלב דואב על מותו של הרב דרוקמן, שזכיתי להיות מתלמידיו בישיבת אור עציון כנער.  הרב היה אדם מאמין, מסור למדינת ישראל ולרעיון הציוני. לימים הייתה לי הזכות לסייע בשמירה על פעולתה של הפנימייה הצבאית באור עציון בעידודו של הרב, ותמיד מצאתי אצלו אוזן קשבת. נפגשתי איתו בחודשים האחרונים, וזכיתי לראותו חד מחשבה ונחוש כמו תמיד בלהט אמונתו. הרב דרוקמן היה ניצול שואה – שהתקומה הייתה חלק בלתי נפרד ממעשיו וממורשתו. בנתיב התקומה הזה, ימשיכו ויצעדו בעקבותיו עוד רבים ובכך יהיה חותמו. תנחומיי למשפחתו, יהי זכרו ברוך".

מתן כהנא

מתן כהנא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בני עקיבא ביכו את מות הרב, ארגונים רבים ספדו

תגובת מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא: "מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא מודיע בצער וכאב על פטירתו של יו"ר המרכז מו"ר הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל, זקן רבני הציונות הדתית, איש מופת, איש משפחה, גדול בתורה, איש חינוך רוח ועשייה. הרב דרוקמן שנולד בפולין, שרד את השואה, עלה ארצה בשנת תש"ד. היה מחנך מסור, מנהיג ציבור ציוני דתי,  והיה שליחו גם בכנסת ישראל כמו כן שימש סגן שר". 

"הרב שימש במגוון תפקידים בהם: נשיא איגוד ישיבות ההסדר, יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, חבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא, לצד אלה גידל וטיפח את ישיבת אור עציון.  משנת תשס"ד ובמשך שמונה שנים,  כיהן כראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה. בשנת תשע"ב הוענק לרב חתן פרס ישראל על מפעל חיים".

גנץ

גנץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"אלחנן גלט מנכ"ל ישיבות ואולפנות בני עקיבא "הרב דרוקמן היה עמוד האש לפני המחנה. באישיותו הוביל ציבור גדול, השפיע על הציבוריות הישראלית והתווה דרך חינוכית של תורה ועבודה, של אהבת העם והארץ של יהודי וישראלי בדור של גאולה. דמותו, התובנות העמוקות והראייה הרחבה שלו תחסר לעם ישראל כולו".

בסרטון, חגיגות יום ההולדת של הרב לפני שבועיים:

"תנועת בני עקיבא העולמית כואבת את פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית שהיה רועה לרבים כל כך. הרב ליווה עודד וחיזק שליחים עולים וקהילות. דמותו ועוצמתו יחסרו לכולנו בארץ ובעולם היהודי בכלל. הרב לאורך השנים שימש רב התנועה והיה מלווה רוחני שלה"

צילום: דוברות בני עקיבא העולמית

איגוד הישיבות הגבוהות: "נפלה עטרת ראשינו, אוי לה לספינה שאבד קברניטה איגוד הישיבות הגבוהות וראשי הישיבות המומים וכואבים עם פטירתו של מורנו ורבנו, ראש הישיבה, זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל. ראש ישיבות בני עקיבא, מקים עולה של תורה. הרב היה דמות מופת לעשרות אלפי תלמידיו והנהיג את הציונות הדתית במסירות נפש שאין כדוגמתה. מי יתן לנו תמורתו
אוי לנו כי הושברנו".

רשות השירות הלאומי אזרחי והמנכ״ל ראובן פינסקי ספד: "ברוך דיין האמת. רשות השירות הלאומי אזרחי והמנכ״ל ראובן פינסקי, מבכים את פטירתו של הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל, מנהיג ומורה אהוב לרבים בעם ישראל. הרב האיר בחייו את אהבת ישראל, פעל תמיד למען הכלל והיה ממעמודי התווך של השירות הלאומי בישראל.

עוד הוסיף ואמר כי "עם ישראל ומדינת ישראל אסירי תודה על החוכמה המנהיגות הרוחנית וההשראה שהוא העניק לכולנו. בשם בנות ובני השירות הלאומי-אזרחי לדורותיהם, הגופים המוכרים והמפעילים וכל עובדי הרשות, אנו שולחים את תנחומינו מעומק הלב למשפחתו ויקיריו. יהי זכרו ברוך".