יצחק קלפטר ז"ל "תחבקו אותנו בעודנו בחיים": ישי לוי קורא לחשבון נפש

הזמר ישי לוי שיתף את עוקביו במחשבותיו על הזמרים שנשכחים ונזנחים, בעקבות לכתו של יצחק קלפטר: "אם אתם גדלים עלינו, תחבקו אותנו בעודנו בחיים אל תשליכנו לעת זקנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/22 10:54 יט בכסלו התשפג

"תחבקו אותנו בעודנו בחיים": ישי לוי קורא לחשבון נפש
יצחק קלפטר, צילום: שלומי יוסף

ביום חמישי האחרון, הזמר, היוצר והאמן יצחק קלפטר הלך לעולמו בגיל 72, והותיר אחריו נכסי צאן ברזל שיזכרו לעד, כמו: 'דמיון חופשי', 'צליל מכוון', שיר אהבה בדואי ועוד. הזמר הוותיק, ישי לוי, פרסם אמש (ב')  בעמוד האינסטגרם פוסט פרידה מקלפטר ואף שיתף את מחשבותיו על חבריו למקצוע שנשכחים ונזנחים עם הזמן בעקבות לכתו קלפטר.

"היה מתבקש שאעלה משהו עם דבר פטירתו של קלפטר, אבל ביקשתי כמה ימים לסדר את המחשבות בתוך העצב הזה. בחודש הבא אני בן שישים ולראשונה בחיי אני תוהה מה יגידו אחרי לכתי", כתב לוי.

צילום: Miriam Alster/FLASH90

עוד הוסיף ואמר כי "אין לי את הזכות ולא את הרצון להתמרמר על חוקי הרייטינג, משום שתודה לאל אני מחובק בכבוד ובהערכה. שנים שהקהל שלי מצביע ברגליים שאני רלוונטי וחשוב להם. אני לא יודע מה הייתי עושה בלי החיבוק הזה שמחזיק לנו את הראש מעל המים ומשאיר בנו את הדופק. אני יודע לשיר. זה מה שיש לי לתת. זה מה שאשאיר".

על אף היותו בלון החמצן שלנו, אנחנו ״כלואים״ בין עבר להווה שמשתנה כהרף עין

"אבל אני עצוב. אני עצוב על חברים למקצוע אכזרי, שעל אף היותו כזה הוא בלון החמצן שלנו ואנחנו ״כלואים״ בין עבר להווה שמשתנה כהרף עין. הרייטינג מוכיח את שלו, אבל דורות שלמים מוכיחים את שלהם. אל תשליכנו לעת זקנה", כתב לוי.

בסיום דבריו, ביקש לוי מעוקביו כי "אם אתם גדלים עלינו, מגדלים עלינו, תחבקו אותנו בעודנו בחיים. בעודנו זוכים להרגיש את הדופק. אחרת אנחנו מתים מהלכים, צל של תהילה כבויה. יצחק קלפטר, נוח על משכבך בשלום. אמן שאף אומן שסלל את התרבות הישראלית, לא ילך מאתנו עם צער".