השותפים מכוורת נפרדים מקלפטר ומספרים על הפגישה האחרונה

הזמר והמוזיקאי יצחק קלפטר הלך לעולמו בגיל 72, לאחר מאבק במחלה קשה, שותפיו ללהקת כוורת המיתולוגית נפרדו ממנו וסיפרו על הפגישה האחרונה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/12/22 07:56 טו בכסלו התשפג

השותפים מכוורת נפרדים מקלפטר ומספרים על הפגישה האחרונה
יצחק קלפטר ז"ל, צילום: omer Neuberg/Flash90

האומן יצחק קלפטר הלך לעולמו בגיל 72, והותיר אחריו נכסי צאן ברזל שיזכרו לעד. קלפטר חבר לשעבר בלהקות כוורת, הצ'רצ'ילים, אחרית הימים וצליל מכוון. הותפים ללהקה המיתולוגית ספגו למוזיקאי שהיה לאגדה. 

המוזיקאי דני סנדרסון ספד לו וכתב: "זהו ערב עצוב, אני נפרד מחבר יקר וותיק, אמן דגול, שותף לדרך ארוכה ואחד מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית. במפגש האחרון של הלהקה, לפני כמה חודשים, התיישבנו לשיר ולנגן, מעין ג'אם סשיין חברי שקיימנו פעם בשנה.

על אף היותך שברירי וחלש, ברגע שלקחת את הגיטרה ליד, מכאוביך נעלמו והקסם שלך השתלט על החדר. כולנו הסתכלנו עליך, כמו תמיד, בפליאה ונהננו כמו ילדים שזה עתה הקימו להקה חדשה. כשנפרדתי ממך באותו יום, לא ידעתי שזו תהיה פגישתנו האחרונה. אנצור את הרגע הזה ורגעים רבים אחרים בליבי לעד. תנחומיי למשפחה ולחברים, אוהב אותך יצחק".

הזמר אביב גפן הוסיף: "קלפטר היה הצליל המכוון שפילח לי את הלב בכל פעם, משום מה, בחודשים האחרונים אני מדבר עליו ושר אותו בהופעות שלי. מוזיקאי וגיטריסט יוא דופן. נוח על משכבך, חבר. תודה על שירים נצחיים שחיבקו הרבה אנשים בודדים כמונו".