סקר: נתניהו איש השנה אחרי זלנסקי - בן גביר מקדים את לפיד וביידן

מגזין טיים פרסם השבוע כי איש השנה שלו הוא נשיא אוקראינה. סקר מכון מדגם בדק מיהו איש השנה עבור הישראלים: זלנסקי 21%, נתניהו 16%, בן גביר 14% | עוד בסקר: מידת ההתנגדות למירי רגב עומדת על 51%

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/22 18:34 טז בכסלו התשפג

סקר: נתניהו איש השנה אחרי זלנסקי - בן גביר מקדים את לפיד וביידן
נתניהו ובן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הביקורת מחוץ לליכוד ובתוכו על הוצאת חלקים ממשרד החינוך לארבעה משרדים שונים כולל ליו"ר נעם אבי מעוז, חברת הכנסת מירי רגב ככל הנראה תמונה לתפקיד שרת החינוך הבאה, כך פורסם ב"חדשות 12".  רגב הסכימה לתפקיד וכפיצוי על משרד מקוצץ היא צפויה לקבל את ראשות הוועדה לטקסים וסמלים, תפקיד שמוכר לה מימיה במשרד התרבות והספורט.

ההתנגדות למירי רגב עומדת על 51%

מכון גבע ממכון מדגם בשיתוף איי-פאנל ערך סקר עבור "אולפן שישי", ובו נשאלו המשתתפים - "האם אתה תומך במינוי רגב לשרת החינוך?". בקרב הציבור הכללי 51% התנגדו וכשליש תומכים, בקרב מצביעי גוש הימין 55% תומכים ו-26% מתנגדים.

איש השנה אחרי זלנסקי: נתניהו 

השבוע פרסם המגזין האמריקאי "טיים" כי איש השנה שלו הוא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. בסקר מכון מדגם נשאלו המשיבים מי איש השנה שלהם: 21% השיבו זלנסקי, 16% נתניהו, 14% בן גביר, לפיד 8%, פוטין 3% וביידן 1%. בנוסף, 15% השיבו אחר ו-22% לא יודע.

הכי דחוף לציבור: הטיפול ביוקר המחיה

לשאלה "מה הציפייה הכי גדולה שלך מהממשלה החדשה?" - 38% השיבו כי הורדת מחירי הדיור ויוקר המחייה, 19% חיזוק תחושת הביטחון האישי, 10% יציבות פוליטית, 9% חיזוק המשילות ו-7% השיבו חיזוק הזהות היהודית. גם בקרב מצביעי גוש הימין התקבלה התשובה כי הציפיה בראש ובראשונה היא שהממשלה תטפל ביוקר המחיה.

על השאלה "מה דעתך על הרכב הממשלה המסתמן?", מעט יותר ממחצית השיבו שהם לא מרוצים וכשליש – מרוצים. מנגד, בגוש הימין שני שלישים מהמשיבים לסקר מרוצים, בעוד ש-17% לא מרוצים.